Diferencies ente revisiones de «Abel Tasman»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: "#<sup>u</sup>#" => "ᵘ"
Pachug (alderique | contribuciones)
m →‎Segundu viaxe pol Pacíficu (1644): Iguar xavazs, replaced: xavazs → xabaces using AWB
Llinia 42:
Tasman encabezó en 1644 una nueva espedición na que se-y ordenar que pescudara si había un pasu nel mar del Sur ente Carpentaria y la Tierra de De Witt. Al mandu d'una flota de tres naves (''Limmen'', ''Zeemeeuw'' y la pequeña ''Braek'', de solu 14 homes), con 111 marineros y provisiones pa ocho meses, partió'l 30 d'avientu de 1644 de Batavia. En cuenta de siguir les órdenes que-y aconseyaben siguir primero la mariña suroeste de [[Nueva Guinea]] escontra l'este, quiciabes por cuenta de los vientos, dirixiéronse al traviés del estrechu hasta la Tierra de Eendragt; y dende ellí Tasman saleó escontra'l norte, y ellaboró cuidadoses cartes, con sondeos, de les costes oeste y norte d'Australia, incluyendo'l [[golfu de Carpentaria]]. Tamién realizó pervalibles observaciones sobre la tierra y les sos xentes. Travesó'l [[estrechu de Torres]], ente Nueva Guinea y Australia, pero a pesar de que tuvo na so boca, nun llogró atopalo. Quiciabes foi disuadido d'un exame más deteníu pol ensame d'islles y petones que bloquien la ruta, ignorando amás que l'español Torres yá saleara peles sos agües en 1606. Al nun atopar l'estrechu tornó a lo llargo de la mariña de Nueva Guinea en direición oeste hasta Batavia, onde llegó n'agostu de 1644.
 
Foi compensáu dempués del so regresu n'agostu de 1644 pola confirmación nel grau de comandante, con un aumentu sustancial nel so remuneración que se fixo estensivu, con efeutos retroactivos, hasta los empiezos del so viaxe en 1642. Sicasí Van Diemen, nel so informe de la espedición al Conseyu (23 d'avientu de 1644) espresó la so decepción y descontentu una y bones la espedición nun afayara un estrechu ente Nueva Guinea y la «Tierra del Sur Conocida», sinón solamente una gran badea o golfu, y que nun fixera otra cosa que salear a lo llargo de les costes, ensin consiguir nenguna conocencia del país y de los sos productos, alegando como razón que nun yeren lo suficientemente fuertes como p'aventurase a tierra y faer frente a los xavazsxabaces. Esto foi bien decepcionante, una y bones los descubrimientos yeren de poca utilidá nun siendo que'l país esquizárase coles mesmes.
 
Sicasí, diz, que Tasman nos sos dos viaxes había circunnavegado la entós «Tierra Sur Desconocida», que calcula tenía una estensión de 8000 milles de mariña, y que yera bien improbable que nun país tan grande, con tal variedá de climes, nun atopara daqué de gran importancia y beneficiu pa la empresa. Mientres más d'un sieglu, hasta la era de [[James Cook]], Tasmania y Nueva Zelanda, nun fueron visitaes nuevamente polos europeos (Australia foi visitada pero xeneralmente por accidente) y esa foi la causa de que tardaren n'apreciase la importancia de los sos descubrimientos dende un puntu de vista xeográficu.