Diferencies ente revisiones de «Mecánica celeste»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
m iguo testu: dáu => dau
Llinia 10:
Usando la llei de Newton de gravitación, pueden demostrase les [[lleis de Kepler]]. Esta demostración ye fácil pal casu d'una órbita circular y más difícil pa les órbites [[Elipse|elíptiques]], [[Parábola (matemática)|parabóliques]] y [[Hipérbola|hiperbóliques]]. Nel casu de la órbita de dos cuerpos aisllaos, por casu el Sol y la Tierra, atopar la situación nun momentu posterior, conociendo primeramente la posición y velocidá de la Tierra nun momentu inicial, conozse como'l ([[problema de los dos cuerpos]]) y ta totalmente resueltu, esto ye, hai un conxuntu de fórmules que dexen faer el cálculu.
 
Si'l númberu de cuerpos implicaos ye trés o más el problema nun ta resueltu. La solución del [[problema de los n-cuerpos]] (que ye'l problema d'atopar, dáudau les posiciones iniciales, mases, y velocidaes de n cuerpos, les sos posiciones pa cualquier intre) nun ta resueltu pola [[mecánica clásica]]. Solo determinaes simplificaciones del problema tienen solución xeneral.
 
Los [[Problema de los trés cuerpos|movimientos de tres cuerpos]] pueden resolvese en dellos casos particulares. El movimientu de la [[Lluna]] influyíu pol [[Sol]] y la [[Tierra]] reflexa la dificultá d'esti tipu de problemes y ocupó la mente de munchos [[astrónomu|astrónomos]] mientres sieglos.
Llinia 16:
== Determinación d'órbites ==
 
La mecánica celeste ocupar de calcular la [[órbita]] d'un cuerpu recién descubiertu y del que se tienen poques observaciones; con tres observaciones yá puede calculase los parámetros orbitales. Calcular la posición d'un cuerpu nun intre dáudau conocida la so órbita ye un exemplu direutu de mecánica celeste. Calcular la so órbita conocíes trés asities reparaes ye un problema muncho más complicáu.
 
La planificación y determinación d'órbites pa una misión espacial interplanetaria tamién ye frutu de la mecánica celeste. Una de les téuniques más usaes ye utilizar el '''tirón gravitatoriu''' pa unviar a una nave a otru planeta cuando'l combustible del cohete nun dexara tal aición. Faise pasar a la nave a una curtia distancia d'un planeta pa provocar la so aceleración.