Diferencies ente revisiones de «Territorios Palestinos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m enllaces seguros: "#http://((?:www\.)?elmundo\.es)#" => "https://$1"
m iguo testu: dáu => dau
Llinia 151:
La violencia política per parte de grupos árabes palestinos ye anterior a la creación del Estáu d'Israel (1948) y, por tanto, de la ocupación de los territorios palestinos (1967). Mientres el [[Mandatu Británicu de Palestina|Mandatu Británicu]] tuvo llugar la [[matanza de Hebrón]] y la [[Masacre de Safed]] (1929). Tamién la [[Gran Revuelta Árabe]] (1936) supunxo numberosos actos de sabotaxe contra infraestructures britániques y ataques terroristes contra la población xudía, afalaos por líderes palestinos como [[Al-Husseini|Amin Al-Husseini]], nuna dómina de violencia mutua ente la población árabe y xudía. Hai que dicir tamién, que la contundente represión británica d'esta rebelión desorganizó y debilitó en gran midida a los palestinos lo que los dexó ensin defensa dalguna frente a los ataques de los grupos armaos xudíos como la [[Hagana]] o'l [[Irgun]].
 
La non aceptación del alcuerdu del plan de partición de la ONX de [[1947]] foi la xustificación que sirvió al incipiente estáu xudíu, yá respondíu por pola comunidá internacional, pa nun respetalo tampoco y dir más allá de les fronteres impuestes na mesa de negociaciones. Los palestinos renegaben d'él porque para ellos significaba apurrir el control de más de la metá del territoriu a menos d'un terciu de la población cuando lo cierto ye qu'ellos yeren los dueños llegales de la mayor parte de les tierres palestines antes de los alcuerdos de partición. Per otra parte los líderes xudíos aceptaron l'alcuerdu como un bon puntu de partida pa la creación d'un estáu xudíu. Estáu que tenía de tener una amplia mayoría xudía lo cual nun yera la realidá demográfica de la rexón. Estos fechos llevaron a un recrudecimiento de la violencia. L'inevitable enfrentamientu dáudau l'evidente conflictu d'intereses resolvióse a favor de los xudíos, muncho meyor armaos y entamaos, lo que traxo la espulsión de gran cantidá de palestinos de los territorios qu'habitaben creándose, de magar, la problemática entá actual y de mala solución de los [[refuxaos palestinos]] (vease [[Nakba]]). La destrucción completa de numberoses aldegues palestines y el reflundiu pola fuercia de les sos tierres llevaos a cabu con una precisa planificación previa lleven a munchos historiadores actuales a considerar esti episodiu como una [[llimpieza étnica]] entamada.
 
A pesar de los repitíos alcuerdos d'armisticiu la situación de los palestinos ye vista por ellos mesmos como de gran inxusticia histórica y d'humildación permanente lo que llevó a la proliferación de numberosos grupos armaos que per una parte aguanten a la ocupación atacando les colonies, los puestos de control o cualquier unidá militar y por otra trataron de infundir medrana na sociedá israelina yá sía por aciu atentaos nel interior de les sos fronteres o por aciu el llanzamientu de cohetes en zones estremeres. Magar les actividaes de resistencia a la ocupación tienen plenu consensu ente la sociedá palestina nun asocede lo mesmo coles actividaes de terrorismu contra civiles dientro de les fronteres d'Israel que dellos grupos refuguen o traten d'embrivir pa nun dar sides a Israel a atacar a la so población civil y pa nun ser vistos pel esterior como terroristes sinón como resistentes a la ocupación.