Diferencies ente revisiones de «Infeición de tresmisión sexual»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: protector/a/es => proteutor/a/es
m iguo testu: "Sistema inmunitario" => "Sistema inmunitariu"
Llinia 125:
 
=== VIH ===
{{VT|VIH}}El virus de la inmunodeficiencia humana (VIH) ye responsable del [[SIDA|síndrome d'inmunodeficiencia adquirida]] ([[SIDA|sida]]) y ataca a los linfocitos T-4, que formen parte fundamental del sistema inmunitarioinmunitariu del ser humanu. De resultes, mengua la capacidá de respuesta del organismu pa faer frente a infeiciones comenencioses aniciaes por [[virus]], [[Bacteria|bacteries]], [[Protozóu|protozóos]], [[Fungi|hongos]] y otros tipos d'infeiciones.<ref name="avertVIH">[http://www.avert.org/ets.htm «Enfermedades de transmisión sexual y síntomas de ETS»], en Avert.org.</ref>
 
La causa más frecuente de muerte ente les persones que contraen el VIH ye la [[neumonía]] por ''Pneumocystis jiroveci'', anque tamién ye alzada la incidencia de ciertos tipos de cáncer como los linfomes de célules B (linfoma non Hodgkin) y el sarcoma de Kaposi. Tamién son comunes los entueyos neurolóxicos, la perda de pesu y el deterioru físicu del paciente. La mortalidá menguó enforma col inventu de les melecines antirretrovirales.
 
El VIH puede tresmitise per vía sexual (vaxinal o anal) por aciu l'intercambiu de fluyíos vaxinales, rectales o semen, [[Semen|según]] por aciu el contautu col líquidu preeyaculatorio mientres les práutiques sexuales o por tresfusiones de sangre. Una madre infectada con VIH tamién puede infectar al neñu mientres l'embaranzu por aciu la llibradura o mientres el partu y la lactancia, anque esisten tratamientos pa evitalo. Tres la infeición, pueden pasar hasta 10 años por que se diagnostique'l sida, que ye cuando'l sistema inmunitarioinmunitariu ta gravemente estropiáu y nun ye capaz de responder efeutivamente a les infeiciones comenencioses.
 
Ye bien importante destacar qu'una persona infectada pol VIH puede o nun desenvolver el sida. Munchos pacientes que fueron diagnosticaos seropositivos frente al VIH pasen llargos periodos de tiempu ensin desenvolver inmunodeficiencia y ye una condición que puede sobrollevase. La condición de sida nun ye permanente.