Diferencies ente revisiones de «Segunda Guerra del Congu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: "deas" => "des" (francés/alemán)
m iguo contraición: a el so => al so
Llinia 48:
L'aturbolinada hestoria del territoriu qu'ocupa l'actual República Democrática del Congo tien el so orixe na colonización del territoriu per parte de los [[Bélxica|belgues]] dende mediaos del [[sieglu XIX]]. L'alministración del rei [[Leopoldo II de Bélxica|Leopoldo II]] foi considerada d'una brutalidá y violencia inusitada, inclusive pa los estándares del [[colonialismu]] de la so dómina. Esto prosiguió en gran midida más allá de [[1908]], cuando'l dominiu priváu del rei convertir nel [[Congo Belga]]. Productu de la so estraordinaria riqueza mineral y de los llastres del colonialismu, la vida de la naciente república foi problemática dende l'empiezu de la transición a la vida independiente.
 
La primera [[eleición]] [[democracia|democrática]] efeutuada nel país ([[1960]]) dio como resultáu la eleición de [[Patrice Lumumba]], d'enclinos izquierdistes. Ésti foi derrocáu por [[Mobutu Sese Seko]], nun [[golpe de tao|golpe]] sofitáu pola [[CIA]] y Bélxica. Para [[1965]] Mobutu consolidárase como l'home fuerte del país, estableciendo una [[dictadura]] que duraría per munchos años. Caltuvo'l sofitu de los países occidentales gracies a elal so sofitu na guerra contra la influencia [[Xunión Soviética|soviética]] que arreciaba n'[[Angola]]. Esti sofitu dexó a Mobutu llograr una fabulosa fortuna personal, ente que'l país cayía nuna espiral de fame, destrucción, empobrecimiento y [[subdesarrollu]] insalvable dientro d'una [[economía de subsistencia]]. Dempués de la disolución de la URSS a empiezos de la [[década de 1990]], les presiones en contra de Mobutu crecieron de forma sostenida, al nun ser necesariu pa combatir contra unos enemigos yá sumíos. Pa compensar esti efeutu, el [[dictador]] creó un fuerte [[cultu a la personalidá]] coles mesmes que les [[organismu internacional|axencies internacionales]] concluyíen que'l país yera un casu perdíu. En [[1991]] la presión escontra'l réxime traducir nun primer alcuerdu qu'otorgó concesiones a los líderes de la oposición, lo cual nun pudo evitar l'inminente desastre. Para [[1995]] la crisis debilitara'l poder del dictador, y la so influencia yera escasa. Los [[salariu|salarios]] de l'[[alministración pública]] nun se pagaben, la violencia yera reinal y la corrupción la rutina d'acaldía.
 
El fin de la [[Guerra fría]] significó l'abandonu de toa'l [[África subsahariana]] poles grandes potencies, dexando los países al debalu por qu'enfrentaren los sos problemes por sigo mesmos. Los conflictos internos nun tardaron en desatapase, mientres los resultaos que provocaren los llastres del colonialismu y del conflictu ente los [[Estaos Xuníos]] y la [[XRSS]] aprucíen. Cuando los estauxunidenses dexaron de sofitar a Mobutu, esto convirtióse na señal esperada polos sos opositores pa empecipiar una gran campaña que terminara col so derrocamientu y el fin de la dictadura.