Diferencies ente revisiones de «Deporte n'Asturies»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: Piragüistas => Piragüistes
m iguo testu: d'ḥoquei => de ḥoquei
Llinia 405:
Asturies cuntó con un club históricu nel [[ḥoquei sobre patinos]] español, el [[Club Patín Cibeles]]. Anguaño Asturies nun cunta con nengún equipu na máxima competición masculina, la [[OK Lliga]], pero tien un equipu na Primer División (segunda competición más importante a nivel nacional): el [[Club Patín Areces|C.P. Areces Elecinco]].
 
En categoría femenina, el [[Xixón Ḥoquei Club]] compite na máxima competición nacional, la [[OK Lliga]] femenina, que ganó en 2009, y proclamóse en 2007, en 2009 y en 2010 [[Copa d'Europa d'de ḥoquei sobre patinos femenín|campeón d'Europa de clubes]], gallardón nunca antes alcanzáu por nengún equipu asturianu en nengún otru deporte.
 
== Montañismo ==
Llinia 415:
N''''[[Uviéu]]''' atópense'l '''Centru Ecuestre Municipal "L'Asturcón"''', completísimo centru dedicáu a la [[hípica]] inauguráu en [[1999]] y nel que se celebren importantes pruebes d'esti deporte; el '''campu de Golf de Les Caldes''', que consta de 18 fuexos; el '''complexu de San Cloyo''' (pabellón, campu de yerba sintético y ximnasios); la pista de ciclismu y patinaxe '''Luis Balagué'''; les '''piscines''' municipales de Cualloto, Parque del Oeste, La Corredoria, La Monxina, Lluniego, Tudela Veguín, Les Caldes, San Llázaro, Oteru y Trubia; el '''Palaciu de los Deportes'''na so dómina unu de los más modernos d'Europa con capacidá pa 4.000 espectadores, con pista d'atletismu cubierta y la posibilidá de realizase cualquier eventu deportivu, y otros polideportivos como Fozaneldi, La Carisa, Oteru, Pumarín, Trubia, Vallobín, Ventanielles y Cualloto. Respectu al fútbol, destaca'l '''[[Estadio Carlos Tartiere (2000)|Estadio Carlos Tartiere]]''', tantu l'antiguu, que tenía una capacidá pa 22.500 espectadores y foi sede del Mundial d'[[Copa Mundial de Fútbol de 1982|España 82]], como'l nuevu, inauguráu en [[2000]], con capacidá pa 30.500 espectadores, fácilmente aplicables a 40.000, lo que-y convierte nel estadiu con mayor capacidá de la comunidá autónoma. Otros campos de fútbol de titularidá municipal son l'Hermanos Llana (sede del [[Ástur CF]]), La Pixarra, el Manuel Díaz Vega o'l J.A. Rabanal.
 
En '''[[Xixón]]''' tán allugaos el '''[[Palaciu de Deportes de Xixón]]''', instalación estrella del deporte xixonés inaugurada en [[1992]], con posibilidaes p'allugar ensame de deportes y una pista central con capacidá pa 7.000 espectadores na que s'apostaron importantes torneos internacionales, amás de ser sede del [[Xixón Baloncestu]]; los '''complexos deportivos''' de '''[[Complexu Deportivu Les Mestes|Les Mestes]]''' (qu'alluga hipódromu, velódromu, aniellu acuáticu, pista d'atletismu, campu de fútbol americanu, sala de musculación y pistes polideportivas), '''Moreda-Natahoyo''' (pabellón, piscina, patinódromo, sala de musculación y sauna), '''El Llanu-Contrueces''' (pabellón, ximnasiu, pistes de tenis, pistes de pádel y frontón), '''Pumarín-Xixón Sur''' (pabellón, piscina, pistes de squash y sala de musculación), '''La Calzada''' (piscina, sala de musculación, pistes de tenis y pistes de pádel), y la '''[[Universidá Llaboral de Xixón|Universidá Llaboral]]''' (campos de fútbol, campu d'de ḥoquei de yerba sintético y campu de béisbol). Amás d'estos complexos deportivos, esisten les '''piscines''' de Centru, El Llanu y El Cotu, y los '''pabellones deportivos''' de [[Pabellón de Deporte L'Arena|L'Arena]], [[Pabellón de Deportes Perchera-La Braña Perchera-La Braña]], [[Pabellón de Deportes Mata-Jove|Matu-Jove]] y [[Pabellón de Deportes La Tejerona|La Tejerona]]. No que se refier al fútbol, destaca'l [[El Molinón|Estadiu d'El Molinón]], con capacidá pa 29.538 espectadores y amestáu al [[Real Sporting de Xixón]], amás d'otros terrenes municipales de fútbol como la [[Escuela de fútbol de Mareo]] y ensame de campos qu'agospien competiciones de fútbol aficionao. La villa cunta tamién con '''campos de golf''' municipales como La Llorea (18 fuexos) o'l Tragamón (9 fuexos), y privaos como'l Real Club de Golf de Castiellu (18 fuexos). Tamién cabo resaltar otres instalaciones como'l '''campu de rugby''' de La Calzada o les instalaciones privaes del [[Real Grupu de Cultura Cuadonga]], el [[Real Club Ástur de Regatas]], el [[Real Club de Tenis de Xixón]], o'l [[Club Hípicu Ástur]].
 
En '''[[Avilés (Asturies)|Avilés]]''' sobresal la figura del '''Complexu Deportivu Avilés''', compuestu pol Palaciu de Deportes, con capacidá pa 2.800 persones, una piscina climatizada y un estadiu d'atletismu que ta a la vanguardia de los mesmos en tol país, cola máxima teunoloxía y preparáu p'allugar cualquier competición del más altu nivel. Amás, los avilesinos pueden esfrutar de los complexos de '''La Madalena''' (pabellón, piscina, canches de patinaxe, squash y tenis, y sales de tenis de mesa, musculación y tiru olímpicu), '''Los Canapés''' (pabellón, rocódromo, bolera, pistes de pádel y tenis, frontón y petanca), '''San Cristóbal''' (pista de rodadura de ciclismu y pista polideportiva), '''La Toba''' (campu de fútbol de sable, campos d'de ḥoquei y fútbol de yerba sintético), '''Miranda''' (campu de fútbol, de fútbol 7 y de tiru con arcu), '''El Quirinal''' (pabellón, pista d'atletismu y piscina) y los polideportivos de La Lluz y de Xardín de Cantares. Tamién esiste l'Estadiu Román Suárez Puerta, de titularidá municipal y sede del [[Real Avilés Industrial]].
 
Fora de los trés conceyos más poblaos, haber de mentar los''' campos de golf''' de La Rasa de Berbés ([[Ribesella]]), El Viso ([[Salas]]), Cierro Grande ([[Tapia de Casariego]]), La Barganiza y La Fresneda ([[Siero]]) o'l Golf Municipal de [[Llanes]], amás d'infinidá de campos de fútbol, polideportivos y piscines partíos polos 78 conceyos. Unu de los más ambiciosos proyeutos del deporte rexonal son les instalaciones de '''La Morgal''', asitiaes en [[Llanera]], y que cunten con cuatro piscines, siete canches de tenis y dos de pádel, campos de rugby, béisbol, sofbol, tiru con arcu, dos de fútbol y trés de fútbol-7, aeródromu, velódromu, cuatro boleres, tres pistes polideportivas y un campu de golf de 9 fuexos. Tamién son referencies centros como'l campu de remu de Arbón ([[Villayón]]), el complexu de Llugones (pista polideportiva, campu de fútbol, piscina y pista d'atletismu), el Centru d'Altu Rendimientu de Trasona ([[Corvera d'Asturies|Corvera]]) pa piragüismu, remu y tiru con arcu o'l visu del [[Angliru]] pa los fieles del ciclismu. En cuestión de deportes ivernizos, el Principáu cunta con dos aparques ivernizos. [[Valgrande-Payares]] (Ḷḷena) y l'acabante inaugurar [[Fontes d'Iviernu]] (Ayer).