Diferencies ente revisiones de «Llei de caltenimientu de la materia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
m iguo testu: chombu => plomu
Llinia 4:
Los ensayos preliminares fechos por [[Robert Boyle]] en [[1679]] paecíen indicar lo contrario: pesaba meticulosamente dellos metales qu'antes y dempués de la so oxidación amosaben un notable aumentu de pesu. Estos esperimentos, poques gracies, llevábense a cabu en recipientes abiertos.<ref name="morcillo">{{cita llibru|autor=Morcillo, Jesús|títulu=Tarrezas básicos de química|isbn=9788420507828|editorial=Alhambra Universidad|año=1989|edición=2ª|páxina=11-12}}</ref>
 
sobre la meyora de les téuniques del [[allumáu públicu]] de París. Comprobó que al calecer metales como'l [[estañu]] y el [[chombuplomu]] en recipientes zarraos con una cantidá llindada d'aire, estos anubríense con una capa de xamuscáu hasta un momentu determináu del calentamientu, la resultancia yera igual a la masa antes d'empezar el procesu. Si'l metal ganara masa al xamuscase, rescamplaba que daqué del recipiente tenía de perder la mesma cantidá de masa. Esi daqué yera l'aire. Por tanto, Lavoisier demostró que la calcinación d'un metal nun yera la resultancia de la perda del misteriosu [[floxistu]], sinón la ganancia de dalgún material: una parte d'aire.
La esperiencia anterior y otres más realizaes por Lavoisier punxeron de manifiestu que si se tien en cuenta toles sustances que formen parte nuna reacción química y tolos productos formaos, nunca varia la masa. Esta ye la llei del caltenimientu de la masa enunciandola, de la siguiente manera: «En toa reacción química la masa caltiense, esto ye, la masa total de los reactivos ye igual a la masa total de los productos»