Diferencies ente revisiones de «Vicente de Paúl»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: caltien => caltién
Llinia 30:
Los viaxes peles tierres de los Gondi llevaron a Vicente a una conocencia de primera mano de les llastimoses condiciones de vida materiales y espirituales de la población llabradora, y tamién del cleru parroquial que los atendía con serios defectos. Esta esperiencia y la so propia evolución espiritual, que los sos perfiles esactos sonnos pocu conocíos, lleváron-y a un decisión irrevocable de dedicar la so vida sacerdotal, non a la promoción social de la so familia o a la suya propia, cual fuera'l casu hasta entós, sinón a la evanxelización y redención de la población llabradora y a la formación de los sos sacerdotes.
 
A partir d'esa decisión la vida de Vicente caltiencaltién hasta la so muerte a los ochenta años, en 1660, una llinia constante de dedicación a la redención espiritual y material de los probes.
 
La so visión, llindada nos sos empiezos a la población llabradora, foise ampliando progresivamente hasta incluyir condergaos a galeres, enfermos probes, neños abandonaos, soldaos mancaos, esclavos, vieyos desamparaos, méndigos, abelugaos de guerra o nativos paganos de Madagascar. Movilizó pa ello a sacerdotes (Congregación de la Misión, Conferencies de los Martes), a homes y muyeres de la nobleza, de la burguesía y del pueblu llanu (confreríes parroquiales de caridá y Dames de la Caridá), a moces llabradores (Fíes de la Caridá); a toos ellos intentó arimar cola so propia visión del Evanxeliu y la so esperiencia cristiana, basada nes pallabres mesmes de Xesucristo nel [[Evanxeliu de san Lucas]]: "El Señor unvióme a anunciar la Bona Noticia a los probes, la lliberación a los cautivos, la vista a los ciegos, la llibertá a los primíos".
Llinia 41:
En 1633, xuntu con [[Luisa de Marillac]], fundó la [[Fíes de la Caridá de San Vicente de Paúl|Compañía de les Fíes de la Caridá]]. Con Luisa al so llau, actuó como Superior Xeneral, presidiendo los frecuentes conseyos, redactando una regla y resolviendo la base xurídica, un tanto revolucionaria, que fadría de la Compañía una fuercia apostólico poderosa n'años vivientes. Mientres la so vida, alzáronse más de 60 cases ente Francia y Polonia. Dempués, la Compañía aportó a una de les más grandes congregaciones de la Ilesia católica. La Congregación de María estendióse non solo per Francia y Polonia, sinón amás por [[Italia]], [[Irlanda]], [[Escocia]], [[Tunicia]] y [[Madagascar]], [[Arxelia]], les [[Hébridas]] y les [[Orkneys]]. Exerció como Cimeru Xeneral de la Congregación hasta la so muerte, celebrando xuntes regulares del conseyu, escribiendo les sos regles, dirixiendo les asamblees xenerales y resolviendo cantidá de problemes fundacionales, como consiguir l'aprobación de la Congregación pola [[Santa Sede]], decidir si teníen de faese votos, determinar cuálos teníen de pronunciase y cuál tenía de ser el so conteníu.
 
Nel procesu d'emponer a los grupos que fundó, Vicente caltuvo una profusa correspondencia de más de 30 000 cartes, de les que solamente se caltiencaltién un diez per cientu. Dio frecuentes conferencies a la Congregación de la Misión y a les Hermanes. Namái caltiense un pequeñu númberu d'elles y éstes son a cencielles referencies de los copistas sobre lo qu'él dicía. Tamién dio conferencies a les relixoses de la Visitación, confiaes al so cuidu por [[Francisco de Sales]] en 1622. Nenguna d'éstes caltiense.
 
De 1628 d'equí p'arriba foise comprometiendo na reforma del cleru, entamando exercicios pa ordenandos, les Conferencies de los Martes y retiros pa sacerdotes. Abelly diznos que más de 12 000 ordenandos fixeron los exercicios en San Llázaro. Nos postreros 25 años de la so vida encargar de la fundación de seminarios pal cleru diocesanu, obra que describió como "casi igual" y n'otres ocasiones "igual" a la de les misiones. Llegó a fundar venti.
Llinia 68:
 
== El Corazón de San Vicente ==
A la muerte de San Vicente de Paúl, el so corazón foi estrayíu y puestu nuna urna qu'entá se caltiencaltién en Casar Madre de les [[Fíes de la Caridá de San Vicente de Paúl|Fíes de la Caridá en París]] nel rue de Bac, llugar de les apaiciones de la Virxe Milagrosa. Santo Catalina Labouré, la vidente de la Milagrosa, asegura nos sos escritos ver nuna apaición el Corazón de San Vicente de trés colories distintos.
 
La devoción al corazón del "Padre de los Probes" amenó muncha veneración, nel añu 2017 mientres el Simposio de la Familia Vicentina polos 400 años de la fundación del carisma, el relicariu que contién el Corazón de San Vicente foi lleváu hasta'l [[Ciudá del Vaticanu|Vaticanu]] en Roma, onde'l [[Francisco (papa)|Papa Francisco]] oró en silenciu.