Diferencies ente revisiones de «William Rowan Hamilton»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: pola ponte => pela ponte
m iguo testu: caltien => caltién
Llinia 5:
Hamilton demostró'l so inmensu talentu a una edá bien temprana, cosa que fixo dicir al Dr. [[John Brinkley (astrónomu)|John Brinkley]], astrónomu y [[obispu]] de [[Cloyne]], en [[1823]], cuando Hamilton tenía 18 años: «Esti mozu, nun digo que va ser, sinón que ye, el primer matemáticu del so tiempu».
 
Quiciabes el momentu más recordáu de la so vida foi cuando, según cuenta él mesmu, allegó a la so cabeza como un rescamplu la estructura de los númberos cuaterniónicos. Evidentemente, Hamilton llevaba enforma tiempu pensando naquel problema, pero sía como fora, un día de 1843 pasiaba pela ponte de Brongham, que crucia la canal Real de Dublín, cuando de sópitu entendió la estructura de los cuaterniones. Darréu grabó cola punta de la so navaya, sobre una piedra de la ponte, la feliz idea (esta inscripción nun se caltiencaltién güei día).
 
Los cuaterniones tienen una gran importancia en física relativista y en física cuántica, según pa demostrar un teorema propuestu por Lagrange según el cual cualesquier enteru puede escribise como la suma de 4 cuadraos perfectos.