Diferencies ente revisiones de «Enllena»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: protector/a/es => proteutor/a/es
m iguo testu: d'erros => d'errores
Llinia 85:
* [[19 d'ochobre]] de [[1973]] - Riada na cuenques del Segura y Almanzora. Les precipitaciones superaron 300 mm/24 h n'amplies zones de la cabecera del [[Guadalentín]], inclusive doblaron esta cifra. Na [[rambla Nogalte]], de tan solo 139 km²; de cuenca, movilizáronse 1.974 m³/s de caudal instantáneu, del que 813 m³/s calcúlase como apurra sólidu. El caudal del Guadalentín foi 2.500 m³/s en Lorca. Esto anició'l desastre en [[Puerto Lumbreras]] y [[Lorca]] con más de 100 muertos pol esbarrumbamientu de cases y pontes. La crecida llegó al [[Segura (ríu)|Segura]] afectando poblaciones como [[Murcia]], [[Orihuela]] y [[Rojales]]. Tamién les provincies d'[[Provincia d'Almería|Almería]] y [[Provincia de Granada|Granada]] viéronse afeutaes, cuantimás la población de [[La Rábita]], nesta postrera la rambla d'[[Albuñol]], con una crecida de 2.500 m³/s pa una cuenca de solu 120 Km² causó más de 40 muertos y otros tantos sumíos. El pluviómetru asitiáu en [[Albuñol]] rexistró 600 mm (llende de la so capacidá), concentrándose'l gruesu de la precipitación en 8 hores.
 
* [[20 d'ochobre]] de [[1982]] - ''[[Pantanada de Tous]]'', qu'afectó a la cuenca del [[Júcar]], produciéndose agües enchentes nel restu de la [[Comunidá Valenciana]] y [[Rexón de Murcia]]. Les agües superaron los 100 mm na mayor parte de la cuenca del Júcar, y los 600 mm nun área de 700 km²; agües enriba del banzáu. De resultes de la gran arribación d'agua y ante la imposibilidá de solliviar caudales, por razones d'erroserrores na operación, la [[presa de Tous]] viénose embaxo la tarde del 20 d'ochobre aniciando una crecida de 16.000 m³/s la mayor rexistrada n'[[España]] (nun hai rexistros d'antes de la Guerra Civil), afarando les contornes de la [[Ribera Alta (València)|Ribera Alta]] y la [[Ribera Baixa (València)|Ribera Baixa]]. Nes poblaciones más inmediates al banzáu, como [[Gavarda]], l'agua llegó al segundu pisu d'altor y en ciudaes como [[Carcaixent]] o [[Alzira]] superáronse los 2 m. Los muertos superaron los 30 y los daños materiales fueron bien cuantiosos. En [[Alacant]] cayeron 220 mm en poques hores causando 2 muertos, una crecida de 400 m³/s na [[Rambla de les Ovelles]] y l'hinchente de la ciudá.
 
* [[26 d'agostu]] de [[1983]] - Les agües más intenses de la historia del [[País Vascu]], que superaron en dellos puntos los 500 mm provocaron la llena del ríu [[Nervión]] mientres la [[Selmana Grande de Bilbao]], provocando daños materiales bien cuantiosos y decenes de muertos. Dende entós el ríu sufrió dellos cambeos pa prevenir futures riaes, como por casu l'enriamientu al altor de la llocalidá de [[Basauri]]. Tamién se vio afeutada parte de [[Gipuzkoa]], la práutica totalidá de [[Bizkaia]] y les llocalidaes alaveses de [[Llodio]] y [[Amurrio]].