Diferencies ente revisiones de «Restauración francesa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: "/\[\[llabrador\]\]s\b/" => "llabradores"
m nomes propios
Llinia 73:
La cámara vuelve ser conservadora y vótense nos años 1820 diverses lleis antiliberales, sobre les llibertaes individuales, la prensa, el sufraxu, la relixón y los emigraos. Tamién se reprimen con severidá una serie de motinos ente 1821 y 1823 n'unidaes militares, dirixíos polos [[Carbonarios]]. Esti periodu ta apoderáu pol [[Jean-Baptiste de Villèle|conde de Villèle]], primer ministru dende 1821 hasta 1827.
 
A midida que pasa la década, los lliberales van ganando posiciones na Cámara de diputaos, lo que-yos dexa refugar delles de les lleis más conservadores propuestes polos [[Ultramonárquico (Francia)|ultramonárquicos]], y faer aprobar una llei contra la censura a la prensa. El rei Carlos X reemplaza a Villèle como primer ministru pol [[Jean-Baptiste GaiGay, vizconde de Martignac|vizconde de Martignac]]. Al empar, en 1829, esti postreru ye reemplazáu por [[Jules de Polignac]].
 
El reináu de Carlos X carauterizar por un creciente conflictu ente'l poder y l'oposición lliberal, que pasu ente pasu ganara un llugar na política pero, sobremanera, na prensa.
Llinia 84:
Coles mesmes, les presiones económiques internacionales combinar col poder adquisitivo debilitáu de les provincies que faía escayer l'actividá económica nos centros urbanos. Esta crisis industrial contribuyó al aumentu de la probeza ente los [[artesanu|artesanos]] parisinos. En 1830, munchos sectores sociales sufríen pola política económica de [[Carlos X de Francia|Carlos X]].
 
Mientres la economía francesa flaqueaba, los trés eleiciones de la década llevaron a un relativamente poderosu bloque lliberal a la Cámara de los Diputaos. El bloque de diecisiete lliberales de 1824 creció hasta los 180 en 1827, y hasta 274 en 1830. Esta mayoría lliberal taba cada vez más insatisfecha coles polítiques del centrista [[Jean-Baptiste GaiGay, vizconde de Martignac|Martignac]], y del ultra-monárquicu [[Jules de Polignac]], que buscaben protexer los llindaos privilexos de la [[Carta de 1814]]. Buscaron la espansión de les franquicies, y una política económica más lliberal. Tamién ciscaben el derechu, como partíu mayoritariu, de designar al [[Primer Ministru]] y al Gabinete.
 
La crecedera del bloque lliberal dientro de la Cámara de Diputaos corresponder cola puxanza de la [[Prensa escrita|prensa]] lliberal en Francia. Xeneralmente centrada alredor de París, esta prensa apurría un contrapuntu al serviciu de noticies del gobiernu y a los periódicos de la [[derecha (política)|derecha]]. Fuéronse faciendo más importantes nel espardimientu de les opiniones polítiques y na situación política del públicu parisín, y podíen d'esta forma trate como un enllaz crucial ente la crecedera de los lliberales y la creciente y solmenada masa de franceses cutíos nel so [[economía]].