Diferencies ente revisiones de «Rusificación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-ucranianu +ucraín)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-ucraíns +ucraínos)
Llinia 45:
La [[llingua rusa]] ganó mayor énfasis. En 1938, el rusu fixo un asignatura riquida d'estudios en cada escuela soviética, inclusive aquelles nes cualos una llingua non rusa yera'l mediu principal de la instrucción pa otres asignatures (p.ej, matemátiques, ciencia, y estudios sociales). En 1939, a les llingües non ruses a les que fueren daes escritures a base del [[alfabetu llatín]] a finales de los años 1920, fueron daes nueves escritures basaes nel [[alfabetu cirílicu]]. Una razón fundamental probable pa estes decisiones yera'l sentíu de la guerra inminente y que'l rusu yera la llingua d'orde nel Exércitu Coloráu.
 
Antes y mientres la [[Segunda Guerra Mundial]], [[Stalin]] deportó a [[Asia Central]] y [[Siberia]] a delles nacionalidaes enteres por barruntos de la so posible collaboración con el invasores alemanes: [[alemanes del Volga]], [[tártaros de Crimea]], [[chechenos]], [[ingusetios]], [[balkarios]], [[calmucos]], y otros. Poco dempués de la guerra tamién fueron deportaos munchos [[Ucraína|ucraínucraínos]]s y habitantes de [[pueblos bálticos]] a [[Siberia]]. (Vease [[Deportaciones de pueblos na Xunión Soviética]].)
 
Dempués de la guerra, el papel principal del pueblu rusu na familia soviética de naciones y nacionalidaes foi promovido por Stalin y los sos socesores. Esti cambéu foi'l más claramente sorrayáu pol Secretariu Xeneral del Partíu Comunista Stalin nel brinde del Día de la Victoria al pueblu rusu en mayu de 1945: