Diferencies ente revisiones de «Historia d'Italia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: chombu => plomu
m iguo testu: sustrato => sustratu
Llinia 252:
La situación dio un entorno cola llegada de [[normandos]]. Diverses lleendes envolubren la so llegada, siendo la más famosa como unos pelegrinos del norte ufiertáronse como mercenarios a los llombardos. Primeramente sirvieron a estos, pero en pallabres d'[[Amatus de Montecassino]]:
{{cita|Los normandos nunca deseyaron que nengún de los llombardos ganara una victoria decisiva, lo que -yos dexara en desventaxa. Pero sofitando a unu y depués ayudando a otru evitaron que naide fuera totalmente arruináu.}}
Llueu yeren señores de posiciones conquistaes a bizantinos y llombardos, llegándose a la [[conquista normanda d'Italia Meridional]], colos nórdicos estableciendo un estáu en Nápoles encabezaos por [[Roberto Guiscardo]]. D'ende cruciaron l'estrechu de Mesina y llegaron a reconquistar Sicilia a los musulmanes, que formaría parte d'un reinu unificáu cuando [[Rogelio II de Sicilia]] axuntó en 1130 dambos tronos nel [[Reinu de Sicilia]]. El reinu sería una axuntadura del sustratosustratu llatín, godu, llombardu, grecobizantino y normandu, como'l so [[arte normando|arte]], ejemplificado na [[catedral de Cefalú]], la [[capiya Palatina de Palermo]] y la [[catedral de Monreale]].
 
A finales del [[sieglu XII]] dichu reinu pasó a la dinastía imperial alemana de los [[Hohenstaufen]], cuando l'emperador [[Enrique VI del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu|Enrique VI]] reclamó'l tronu en 1212 por ser la so esposa [[Constanza I de Sicilia]], heredera del reinu.