Diferencies ente revisiones de «Guerra Civil de los Estaos Xuníos»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m iguo testu: supervivencia => sobrevivencia
Llinia 28:
L'admisión de [[Kansas]] (estáu esclavista), y el casu Dred Scott onde'l tribunal rechazó un casu d'un esclavu escontra l'amu, ofendió tremendamente a los abolucionistes. Éstos vieron que la Constitución nun daba autoridá al congresu pa abolir la esclavitú y según ésta los esclavos nun teníen derechos.
 
Tres los continuos ataques por grupos abolucionistes nel Sur, éstos tomaron la decisión unilateral de romper cola Xunión. El primer estáu en separtase foi Carolina del Sur, siguiendolu depués Mississippi, Florida, Alabama, Georgia, Luisiana, Texas, Virginia, Arkansas, Tennessee y Carolina del Norte proclamándose estau independiente baxo'l nome de d'[[Estaos Confederaos d'América]] entamando asina la guerra.
 
== Bandos ==
Llinia 35:
Del llau de la Xunión la guerra plantegose como una cruzada por acabar col estáu confederáu ya qu'una salida pactada supondría de toes a toes una derrota, debíu al gran territoriu controláu pelos Confederaos ésto yera practicamente imposible.
 
Del llau Confederáu, sabiendo de la so inferioridá de tropes y d'armes plantegaben la guerra como una cuetión de supervivenciasobrevivencia al recibu de ser reconocíos como nación internacionalmente, y desti mou esperar la intervención de les potencies europees.
 
== El trescursu de la guerra ==