Diferencies ente revisiones de «Sieglu IX»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: Geopolítica => Xeopolítica
m iguo testu: supervivientes => sobrevivientes
Llinia 14:
El día de Navidá de 800, el papa Llión III coronó a Carlos como «Emperador que gobierna l'Imperiu romanu», en Roma, y al so fíu Carlos el Mozu como rei de los francos. Trátase d'unu más de los xestos llevaos a cabu pol papáu pa definir los papeles de autoritad papal y potestá imperial; según pa considera-y como socesor de los emperadores romanos. Esto anició una serie de disputes colos bizantinos pola llexitimidá de dichu títulu, pero finalmente, en 812, l'emperador bizantín Miguel I Rangabé reconoció a Carlomagno como emperador (basileus), pero non como emperador de los romanos (Βασιλεύς των Ρωμαίων), títulu que s'acutar el bizantín como'l verdaderu socesor de los emperadores romanos.
 
El reinu de [[Carlomagno]] foi estremáu nel [[tratáu de Verdún]] (843): los francos centrales a [[Lotario I]], los francos orientales a [[Luis el Xermánicu]] y los francos del oeste a [[Carlos el Calvo]].Carlomagno tuvo dellos fíos, pero namái unu sobrevivió-y, [[Ludovico Pío|Luis el Piadosu]], quien asocedió al so padre en 814 al frente del territoriu del imperiu. Tres tres guerres civiles, Luis morrió en 840, y los sos trés fíos supervivientessobrevivientes decidieron partise'l territoriu nel tratáu de Verdún, en 843:
 
Lotario I emperador dende l'añu 817, correspondió-y los francos centrales coles capitales imperiales Aquisgrán y Roma, territorios que se subdividieron ente los sos fíos en [[Lotaringia]], [[Borgoña]] ya Italia (septentrional).