Diferencies ente revisiones de «Reforestación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: supervivientes => sobrevivientes
m iguo testu: supervivencia => sobrevivencia
Llinia 184:
La seleición d'especies foi, y sigue siendo, oxetu de gran discutiniu ente los mesmos profesionales forestales, científicos, naturalistes y grupos ecoloxistes, pol usu masivu d'especies del xéneru [[Pinus]] frente al d'especies [[Monte templáu de frondosas|frondosas]], según pola inclusión nos trabayos d'especies exótiques puramente productores ([[Eucalyptus|Eucalyptus sp.]], [[Pinus radiata]], [[Pseudotsuga menziesii]], etc.).
 
L'usu del xéneru Pinus, del cual hai 6 [[Montes de la península ibérica|especies autóctones na península ibérica]] y otra nes [[Macaronesia|Islles Canaries]], deber en gran midida a les bones tases de supervivenciasobrevivencia que presentaben frente a les frondosas y a un desenvolvimientu muncho más rápido, que dexaba protexer y crear [[suelu]] más apriesa, amás d'apurrir mayores volumes de madera en menos tiempu. La esplicación científica a esa meyor supervivenciasobrevivencia y desenvolvimientu taría en que los pinos tienen, polo xeneral, meyor capacidá colonizadora de terrenes desnudos que les frondosas, que suelen preferir la crecedera so solombra y precisen de suelos más desenvueltos. Les frondosas introdúcense al abelugu de los pinares, y sustituyir de manera natural a midida que el suelu faise más fondu y va siendo avisiegu. Los pinos queden asina apostraos a les peores zones, más escabrosas, inclinaes y con menos suelu, pero cuando una perturbación acaba con zones montiegues de frondosas, como una plaga, una enfermedá, una dómina de grandes seques o de fríos estremos, o tou ello en xunto, los pinares recolonizan el terrén y empieza de nuevu'l ciclu. La esistencia de series de socesión ecolóxica vexetal escontra etapes clímax ye inestable, y pollo los pinos y otres coníferes han pervivido hasta los nuesos díes.
 
L'alderique sobre si los pinos son o non apoderaos según qué estaciones forestales sigue abiertu. En ciertos círculos inclusive se resalva, o a cencielles desconozse, el fechu de qu'esistan delles especies autóctones de pinos y d'otres coníferes, como enebros, sabines, abetos o cipreses, que la so guarda na Península Ibérica ye anterior a la de les mesmes frondosas.