Diferencies ente revisiones de «Catwoman»

Contenido eliminado Contenido añadido
→‎Hestoria ficticia: Ampliación (tovía toi n'ello)
Etiquetes: Edición de móvil Edición de la web pa móvil
Llinia 1:
{{referencies|t=20120720|historieta}}
[[Ficheru:Catwoman cosplayer (33483657440) (cropped).jpg|thumb]]
 
'''Catwoman''' (''Muyer-Gata'' n'asturianu) ye un [[personaxe ficticiu]] de [[DC Comics]], de nome Selina Kyle y acomuñadarellacionada a [[Batman]], tamién conocíu como Bruce Wayne. Foi creada porCreáronla [[Bill Finger]] y [[Bob Kane]], y fixo la so primer apaición en ''[[Batman]]'' # 1 (primavera de [[1940]]). El so nome ''Selina'' deriva de la [[deidá]] llunar [[Selene]].
 
Orixinalmente, Catwoman yera una lladrona de xoyes,d'alfayes esperta n'amarutase y yeraconocíenla conocidasolo apol cencielles comonome ''LaThe GataCat''., pero Colcol pasar de los años foicamudó evolucionando hastafasta convertise nun personaxe muncho más sensualcomplexu. Anque creada como rival de Batman, hai una fuerte atraición ente ella y complexuBatman, amásque, decol llevarpasu'l untiempu, traxeconvirtióse totalmentenun distintu.amoríu enguedeyáu, fondu y imposible, anque en delles versiones fina felizmente.
 
Anque orixinalmente foi creada como rival de Batman, elEl títulu de [[héroe]] o [[villanu]] parapa Catwoman ye másbien ambiguu, yá que tuvo'ltien el so propiu códigu moral, que por exemplu-y prohibepermite robar pero nun cometer asesinatu, cosa que nun coincide cola mayoría de los villanos.
Xeneralmente reparar una fuerte atraición ente ella y Batman, que, col pasu del tiempu, convirtióse nun complicáu, fondu ya imposible amor. Xuntu con [[Talia al Ghul]], Catwoman foi l'interés románticu históricamente más recurrente de Batman.
 
== HistoriaHestoria y pareyaficticia ==
Anque orixinalmente foi creada como rival de Batman, el títulu de [[héroe]] o [[villanu]] para Catwoman ye más ambiguu, yá que tuvo'l so propiu códigu moral, que-y prohibe cometer asesinatu, cosa que nun coincide cola mayoría de los villanos.
 
=== La Catwoman orixinal ([[Tierra-Dos]]) ===
Na so primer apaición en Batman Nº1 (primavera de [[1940]]) yera conocida como ''La Gata'' y nun usaba nel so paxellu nada que se paeciera a una traza distintiva de los felinos, yá que'l so disfraz yera'l d'una vieya que robaba xoyes. Mientres el mesmu añu, nel cómic de ''El secretu de vida de Catwoman'' (seronda de [[1940]]) escláriase'l so orixe, y el so personaxe defínese más claramente. Nesti nuevu rellatu especifícase un nuevu aldu nel orixe de la felina: Selina Kyle, azafata d'una llinia d'aviación, tien un accidente nel qu'el so avión estrellar nuna alloñada rexón. Debíu al accidente sufre d'amnesia, y la so única alcordanza ye la tienda d'animales y veterinaria del so padre y, cuantimás, los gatos d'esi establecimientu. Encegolada por saber el so orixe, enferronar a eses alcordances, que se converten nel centru de la so esistencia.
Selina Kyle naz en 1920. Con solo dieciocho años alcuéntrase atrapada nun matrimoniu abusivu con un home que pon penriba de la familia la bayura y posición social. Selina decide abandonalu, y conviértese na lladrona d'alfayes ''The Cat''.
Nel so primer alcuentru con Batman y [[Robin]] nun usaba como vistimenta nada que paeciera una traza distintiva de los felinos, yá que s'amarutara d'una vieya pa robar alfayes. Llogra fuxir, y lluéu torna como ''Cat-Woman''. Al tercer alcuentru con Batman entama de poner una mázcara de gatu, y trabaya pa una organización criminal nomada ''el Sindicatu del Diamante''. Batman siempres la detién, pero ella llogra fuxir.
 
A la siguiente amarútase de l'aporretada ''Margarite Tone'' y organiza una gueta'l tesoru falsa pa robar a los ricayos. Batman píllala, y esta da-y un besu. Paradóxicamente, tamién conoz l'''alter ego'' de Batman, Bruce Wayne, y namórase d'él. Batman albidra que Catwoman pue reformase, pero esta torna al crime una y otra vez. De fechu, ceo secuestra'l mayordomu de Bruce pa pone-y una trampa.
Esta versión de Selina Kyle de Tierra-2 (Edá d'Oru) reformóse y, dempués de dellos pequeños problemes, abandonó la so vida nes cais y casóse con [[Bruce Wayne]]. Dempués de dalgún tiempu, formen una familia y tienen una fía llamada Helena. Pasaos dellos años, un antiguu miembru de la peada onde solía tar empieza a chantajearla con revela-y a la so fía'l secretu que vence la so vida, el del so otru yo. A pesar de tener lo que siempres suañó, ella nun puede evitar recayer, y al pie de esi lladrón reinicia la so vida nes cais. Al enterase Bruce d'esto, decide intervenir pa tratar de salvar a la madre de la so fía pero, por cuenta de un accidente, dambos muerren. Tiempu dempués ye-y revelada la verdá a Helena, y ella xura venganza ante la tumba de los sos padres, apaeciendo asina la superheroína [[Cazadora (cómic)|Cazadora]].
 
Al fuxir de la cárcel de nueves, reagrupa la só banda y pon un nuevu vistíu moráu, con una mázcara asemeyada a la de Batman. Amás, entama d'usar gatos como tema de los robos. Pa escapar otra vegada esguila usando guantes con garres afilaes nos deos, y en llográndolo crea un coche similar al Batmobile pero cola cara d'un gatu, el ''Kitty Car''.
De la mesma, Selina Kyle de Tierra-1 (Edá de Plata y de Bronce) siguía siendo la lladrona con eventual interés amorosu en Batman.
 
Cuando un lladriyu la golpia na tiesta reaparecen alcordances escaecíes, polo que descubre que llevaba una década con amnesia parcial. Cola memoria restaurada, Catwoman ayuda al Dúu Dinámicu, abandona la vida criminal y desvela a Batman la só identidá. Tres pagar polos sos crímenes na cárcel, abre una tienda mascotes. Dacuando usa de nueves el vistíu de Catwoman, pero como xusticiera, y llogra que so hermanu, ''King of the Cats'' tamién abandone'l crime.
En [[1985]] ye borráu de la hestoria de los cómics tou lo referente a universos paralelos, tal como ye cuntáu en [[Crisis en Tierres Infinites]].
 
Selina Kyle y Bruce Wayne cásense, ella retírase y tienen una fía, [[Huntress|Helena]]. Poro, Batman dexa'l llabor de xusticieru, pero pa convertise en comisariu de policía. En 1977, un antiguu miembru de la banda a la que pertenecía, "Silky" Cernak, empecipia a xantaxala cola só identidá y nicios falsos d'asesinatu, empobinándola a tornar al crime. A pesar de tener lo que siempres suañó, nun pue evitar recayer. Al enterase Bruce intervién pa salvala, pero, por cuenta d'un aicidente. Cuando la verdá-y ye desvelada a Helena, esta xura venganza ante la güesa de so ma, y asina naz la superheroína Huntress.
 
=== La Catwoman clásica ([[Tierra-Unu]]) ===
 
=== La Catwoman de la Edá Escura ([[Tierra Nueva]] enantes de ''Zero Hour'') ===
 
El nuevu orixe de Catwoman surde en [[1987]], cuando [[Frank Miller]] decide re-escribir la hestoria de Batman en ''[[Batman: Añu unu]]'', y al pie de esto la de dellos otros personaxes como ''Catwoman''. La nueva hestoria cunta que Selina ye una [[prostituta]] y [[dominatrix]] amante de los gatos que se convierte en lladrona de xoyes al ver a Batman n'aición. Aparentemente foi víctima d'[[abusu sexual]] per parte del so padre. La so única amiga ye una compañera menor d'edá llamada Holly, que ye violada pola so [[proxeneta]]. Lliberar del xugu del esplotador que la sometía a esa forma de vida, y decide fabricase un disfraz inspiráu nel nuevu héroe que surdió na ciudá: Batman, asonsañando d'esa forma la so [[modus operandi]].