Diferencies ente revisiones de «Imperiu aqueménida»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: dáu => dau
m correiciones
Llinia 278:
Ciro construyó la so capital, [[Pasargada]], nel territoriu orixinal de los perses. Nella ye posible apreciar la fusión d'estilos de distintos partes del Imperiu, carauterística de los soberanos aqueménidas. Cuando decidió construyir Pasargada, tenía detrás una llarga tradición artística que probablemente yera distintivamente irania yá que yera en munchos sentíos igual a cualesquier otra. La sala hipóstila n'arquiteutura puede güei trate como perteneciente a una tradición arquitectónica de la [[meseta iranina]] que se remonta al traviés del periodu medo hasta siquier el principiu del [[I mileniu a. C.]] Les riques obres d'[[oru]] aqueménidas, que según les inscripciones paez que fueron especialidá de los medos, foi na tradición de la delicada metalistería que s'atopa na dómina de la [[Edá de Fierro]] II en [[Hasanlu]] ya inclusive antes en [[Marlik]].
 
[[Archivu:Amulet-pendant Louvre Sb3906.jpg|thumb|Imaxe del [[Amuleto-pindiupendiente aqueménida con cabeza de lleona]], finales del sieglu VI-IV a. C., de [[Susa]] - Departamentu d'Antigüedaes orientales, [[Sully]].]]
Esti estilu artísticu aqueménida ye particularmente evidente en Persépolis: col so curioso proporcionada y bien entamada planta, rica ornamentación arquitectónica y magníficos relieves decorativos, el palaciu ye unu de los grandes legaos artísticos del mundu antiguu. Nel so arte y arquiteutura, Persépolis celebra al rei y l'oficiu del monarca y reflexa la perceición que Darío tenía de sigo mesmu como'l líder d'un conglomeráu de pueblos a los que diera una nueva y única identidá. Los aqueménidas tomaron les formes artístiques y les tradiciones relixosu y cultural de munchos de los antiguos pueblos d'Oriente Mediu y combinar nuna forma única.