Diferencies ente revisiones de «Andrónico I Comneno»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo contraición: a el so => al so
m iguo testu: jabalíes => xabalinos
Llinia 44:
Magar la so captura, Andrónico nun se rindió. Seis años dempués, en [[1164]], fingiéndo tar enfermu, llogró que se punxera al so serviciu a un rapazu por que lu curiara. Aprovechando'l relajamiento de la vixilancia, ésti púnxose en contautu colos amigos de Andrónico, qu'enfilaron a los guardias y copiaron les llaves. Depués fixéron-y llegar la copia xuntu con un rollu de cuerda dientro d'un tonel. Andrónico abrió la puerta tres doce años de cautiverio, baxó de la torre, despintar tres unes carbes y se descolgó de los murios de Palaciu al amparu de les tiniebles, hasta una barca que-y treslladó a la so casa en Constantinopla. Ellí lliberóse de les sos cadenes, despidir de la so muyer y los sos dos fíos y partió a caballu. N'[[Pomorie|Anquialo]], na mariña tracia del [[mar Negru]] un amigu apurrió-y dineru y, nin curtiu nin galbaniegu, punxo aldu norte, más allá de les fronteres del Imperiu. Andrónico crució'l [[Danubiu]] y los [[montes Cárpatos]] ensin detenese, intentando pasar desapercibíu, pero unos [[Valaquia (rexón)|valacos]] identificar y secuestraron, sabiendo'l pagu que l'Emperador daría-yos por prindar al safáu. Sicasí, Andrónico nun taba dispuestu a volver tan llueu a la so celda, y una nueche fugóse dexando un monigote cola so capa y el so sombreru por que los sos guardias creyérenlu dormíu.<ref>Cinnamo, ed. Meineke, pp. 232-4</ref>
 
En Halic (actual [[Ucraína]]), yá llueñe del algame de la vengación de Manuel, reveló la so identidá al príncipe de [[Rutenia]], [[Yaroslav II de Kiev|Yaroslav]], que lu acoyó como un güéspede real. Andrónico nun tardó en convertise n'unu de los favoritos del monarca, destacando na caza d'osos y jabalíesxabalinos y afaciéndose perfectamente a la corte de [[Kiev]]. Sicasí, la so rellación col Imperiu entá nun terminó.
En [[1165]], l'emperador Manuel, atolláu n'otra guerra contra Hungría, llamó na so ayuda a los sos aliaos europeos. Ensin refugar nenguna posibilidá, el ''basileus'' mandó un mensaxe a Andrónico, ufiertándo-y el perdón en cuenta de l'ayuda militar del príncipe de Rutenia. El exiliado aceptó, colando en persona a ayudar al so país xuntu con un contingente de caballería rusa. Destacar en delles batalles y nel [[asediu]] de [[Zemun|Zeugminon]] volvieron competir unu y otru en proezas béliques, superando Andrónico al ''basileus'' tocantes a arroxu y roxura. Al mandu de l'[[arma d'asedio|artillería d'asediu]], l'actuación de Andrónico foi determinante pa llograr la cayida de la ciudá.
Llinia 225:
Según una observación d'[[Eustacio de Tesalónica]], Andrónico yera d'una naturaleza hasta tal puntu contradictoria qu'unu puede falar d'él coles mayores allabancies o les más terribles reprobaciones, según qué llau del so calter analícese. Este ye tamién el planteamientu que preside la esposición del más importante historiador de la dómina, [[Nicetas Coniates]]: la espresión de la más alta almiración escontra l'estadista vese siguida, ensin transición, de la del so horror y repulsión escontra'l tiranu.
Tantu Manuel como Andrónico son descritos como homes d'impresionante curiosu físicu, de gran talla y fuercia físico, tarrecibles guerreros, campeones de torneos y infatigables cazadores de jabalíesxabalinos y osos. Compartíen colos sos soldaos la primer llinia de combate y la parquedad del ranchu y el [[vivac]], siendo capaces de subsistir a pan y agua. Tamién demostraron el so talentu como estrategues, pa llamentu de los sos enemigos.
 
== Familia desconoz el nome y la nacionalidá de la primer esposa de Andrónico, quiciabes una noble xeorxana.<ref>D'alcuerdu a C. Toumanoff (''On the Relationship between the Founder of the Empire of Trebizond and the Georgian Queen Thamar''. Speculum 15 (1940), p. 299-312) Andrónico casaríase con una hermana de [[Jorge III de Xeorxa]], padre de la célebre reina [[Tamara de Xeorxa|Tamara]].</ref> Sía que non, el matrimoniu tuvo trés fíos: