Diferencies ente revisiones de «Rafael Alberti»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: galardón => gallardón
m anovo enllaz esternu
Llinia 1:
{{Persona}}
 
'''Rafael Alberti Merello''' {{nym}} foi un [[escritor]] [[España|español]], especialmente reconocíu como [[poeta]], miembru de la [[Xeneración del 27]]. Se-y considera unu de los mayores lliteratos españoles de la llamada Edá de Plata de la lliteratura española.<ref>[httphttps://www.elpais.com/articulo/cultura/MAINER/_JOSe_CARLOS/ORTEGA_Y_GASSET/_JOSe/Mainer/habla/Edad/Plata/literatura/espanola/elpepicul/19810403elpepicul_7/Tes/ Mainer habla sobre "La Edad de Plata de la literatura española" · ELPAÍS.com]</ref> Na so vida recibió numberosos premios y reconocimientos.
 
Foi un miembru activu del [[Partíu Comunista d'España]] y se exilió tres la [[Guerra Civil Española]]. Regresáu a España tres la instauración de la monarquía, foi nomáu [[Fíu Predilectu d'Andalucía]] en 1983 y [[Doctor Honoris Causa]] pola [[Universidá de Cádiz]] en [[1985]].<ref>[http://www.uca.es/web/organizacion/historia/rectores2 Historia de la Universidad de Cádiz] - De febrero de 1984 a junio de 1986</ref>
Llinia 30:
Tres la derrota republicana, Alberti y María Teresa León opten pol esiliu. Treslládanse a [[París]] hasta que'l gobiernu de [[Pétain]] retíra-yos el permisu de trabayu por ser consideraos comunistes peligrosos. En 1940 y ante l'amenaza alemana, s'embarcan en [[Marsella]] a bordu del "Mendoza" camín de [[Buenos Aires]] onde llegaron el 2 de marzu de [[1940]]. Viven en Buenos Aires y na estancia El Totoral de [[Córdoba (Arxentina)|Córdoba]]. N'Arxentina naz la so fía Aitana.<ref>[http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1332204 Lanacion Alberti y León, los inmigrantes]</ref> En [[Chile]] van ser acompañaos por [[Pablo Neruda]]. Vivieron tamién en [[Punta del Este]] y en [[Roma]].
 
Alberti torna a España en [[1977]], dempués de la muerte de [[Francisco Franco|Franco]] y la instauración de la monarquía. Esi añu ye escoyíu diputáu al Congresu nes llistes del [[Partíu Comunista d'España|Partíu Comunista]], pero nun tarda n'arrenunciar al escañu pa siguir en Roma'l so trabayu como poeta y pintor.<ref>[httphttps://www.elpais.com/articulo/ultima/ALBERTI/_RAFAEL/ESPANA/PARTIDO_COMUNISTA_DE_ESPANA/Alberti/dimite/diputado/PCE/elpepiult/19770909elpepiult_1/Tes Alberti dimite como diputado del PCE" · ELPAÍS.com]</ref>
 
A partir d'entós asistió a recitales, conferencies y homenaxes multitudinarios. Nun consiguió sillón na Academia, pero llogró la mayor reconocencia lliteraria, el [[premiu Cervantes]], que se-y axudicó en 1983. Antes foi estremáu con gallardones internacionales como'l Lenin de la Paz (1965) y el premiu Roma de Lliteratura (1991), amás del Nacional de Teatru (1980). Arrenunció al otru gran gallardón de les lletres españoles, el [[Premios Princesa d'Asturies|Príncipe d'Asturies]], por cuenta de los sos fuertes convencimientos republicanos.