Diferencies ente revisiones de «Napoleón II Bonaparte»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetru de plantía: fechaacceso => fechaaccesu
m enllaces seguros
Llinia 13:
 
== 1814: la primer abdicación de Napoleón I ==
Dempués de la campaña de [[Francia]] y de tomar de [[París]], María Luisa, José y el so fíu abelugar en [[Rambouillet]] y depués en [[Blois]]. El [[3 d'abril]] el so padre l'Emperador foi depuestu pol Senáu, y so la presión de les sos [[Mariscales del Imperiu Francés|mariscales]], el 4 d'abril redactó en Fontainebleau una acta d'[[abdicación]] salvaguardando los derechos del so fíu, pero ante la imposibilidá d'entamar una ofensiva sobre París pola [[defección]] de [[Auguste Marmont|Marmont]], abdicó nuevamente'l 6 d'abril, esta vegada incondicionalmente,<ref>[httphttps://books.google.esgooglees/books?id=PmCdv91zPS0C&lpg=PT24&lr=&pg=PT24#v=onepage&q=&f=false Nicholls, David (1999), ''Napoleon: a biographical companion'', ed.ABC-CLIO, páx.24]</ref> y asina poder axustar colos aliaos. El [[11 d'abril]], el [[Tratáu de Fontainebleau (1814)|tratáu de Fontainebleau]] con el vencedores, estableció finalmente l'arrenunciu de soberanía en Francia ya Italia pa sigo y la so familia.<ref>[httphttps://books.google.esgooglees/books?id=NfhPrs164vUC&lr=&as_brr=3&pg=PA46#v=onepage&q=&f=true de Lamartine, Alphonse (1834), ''Hestoria de la restauracion'', ed.Llibrería Española (Madrid), páx.46]</ref> Napoleón despidir a les sos tropes el 20 d'abril de 1814 en Fontainebleau y foise a la islla d'[[Isla de Elba|Elba]]. Un cortexu que llevaba a María Luisa y el so fíu a Viena foi'l 23 d'abril de 1814.
 
Tuvo tamién el títulu de príncipe de [[Parma]], cuidao que el tratáu de Fontainebleau confirió la soberanía del principáu de Parma, [[Plasencia (Italia)|Plasencia]] y [[Guastalla]] a la emperatriz María Luisa con derechu a socesión del so fíu, que tomó dende esi momentu'l títulu de príncipe de Parma, Plasencia y Guastalla. Pero pol tratáu de 10 de xunu de 1817 retiróse definitivamente al fíu de María Luisa y el so títulu y los sos derechos sobre Parma que yá fueren devueltos a los [[Casa de Borbón-Parma|Borbón-Parma]] pol artículu 99 del [[Congresu de Viena]].
 
== Los Cien Díes: la segunda abdicación de Napoleón I ==
Mientres los [[Cien Díes]], l'Acta Adicional a les Constituciones del Imperiu del 22 d'abril de 1815 devolvió-y al fíu de Napoleón I el títulu de Príncipe Imperial, pero non el del rei de Roma. A finales de los Cien Díes, el 22 de xunu, Napoleón I realiza la so segunda abdicación nel [[palaciu del Elíseo]], que señala: «''la mio vida política acábase, y proclamu al mio fíu, sol títulu de Napoleón II, [[emperador de los franceses]]''». Pero Napoleón II vive entós en [[Viena]], en manes del so güelu l'emperador [[Francisco I d'Austria]]. La Cámara de Representantes y la de los Pares, reconocieron l'abdicación de Napoleón I y la proclamación de Napoleón II<ref>[httphttps://books.google.esgooglees/books?id=mM0_AAAAYAAJ&lr=&as_brr=3&pg=PA992#v=onepage&q=&f=true]</ref><ref>[httphttps://books.google.esgooglees/books?id=KVdIAAAAYAAJ&lr=&as_brr=3&pg=RA3-PA599#v=onepage&q=&f=false]</ref> y dieron en designar un gobiernu provisional (Comisión de gobiernu) presidíu pol [[Joseph Fouché|Duque de Otranto]], y cuatro miembros más. La comisión de gobiernu designar, en tolos sos documentos, como emperador, antes d'eslleise'l 7 de xunetu de 1815. [[Lluis XVIII de Francia|Lluis XVIII]] entró en París el 8 de xunetu de 1815 pa reinar ellí de nuevu.<ref>[httphttps://books.google.esgooglees/books?id=vmFAAAAAYAAJ&lr=&as_brr=3&pg=PA507#v=onepage&q=&f=false Siborne, William (1848), ''History of the war in France and Belgium, in 1815: containing minute details of the battles of Quatre-Bras, Ligny, Wavre, and Waterloo'', ed.T. and W. Boone, páx. 507]</ref>
 
== Viena ==