Diferencies ente revisiones de «Sophia Brahe»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: "/\b(d)'(e)(l) (so primer)(a)\b/iu" => "$1$2$3 $4"
m iguo testu: contraxo matrimoniu => casóse
Llinia 9:
Hasta'l so matrimoniu, Sophia trabayó col so hermanu nel [[observatoriu]] del ''Castiellu d'Urania'' ([[Uraniborg]])<ref>https://mujeresconciencia.com/2015/08/24/sophia-brahe-astronoma-y-horticultora/</ref> na islla de [[Hven]] y collaboró na redaición del [[Catálogu astronómicu|catálogu]] au se detallaba la posición de los planetes y el fondu estelar, y que sirvió a [[Johannes Kepler]]<ref>http://www.crystalinks.com/brahe.html</ref> p'anunciar les sos lleis astronómiques.
 
Sophia Brahe contraxo matrimoniucasóse en 1577 con Otto Thott, pero envilbó aína (1588) dexándola con un fíu. Heredó del so home una vasta superficie de [[finca|finques]] n'[[Escania]] ([[Suecia]]) que convirtió en focu de los sos ingresos al dedicase de llenu a la [[horticultura]]. Tamién empezó a trabayar en [[química]] (entós [[alquimia]]) creando melecines [[Espaxiria|espaxíriques]] que comercializaba ente la clase alta [[Escandinavia|escandinava]].
 
En 1890, volvió comprometese con un amigu y colega alquimista del so hermanu, [[Erik Lange]]. Sicasí, enantes de casase cayó na ruina, rompió'l compromisu y sumió hasta qu'en 1602 realcontráronse y casáronse. Nuevamente, Sophia envilbó en 1613. Nos últimos años de la so vida abrazó una nueva disciplina: la [[xenealoxía]]. Morrió n'[[Elsinor]] (Dinamarca) en 1643.