Diferencies ente revisiones de «Mar d'Azov»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo ordinal: ² => ²
Llinia 2:
El '''Mar d'Azov''' (''Azovskoye More''), conocíu na Grecia Antiga como la ''Mare Meotiana'', ye una seición septentrional del [[Mar Negru]], xuníu a esti pel [[estrechu de Kerch]]. Llenda pal norte con [[Ucraína]], pal este con [[Rusia]] y pal oeste cola [[Península de Crimea]]. Amás presenta la [[marisma de Sivaš]], separtada del mar d'Azov por un cordón de sable de 110 km de llargu.
 
El mar, con una superficie de 37.555 km²², presenta 340 km de llargu y 135 d'anchu. Los sos principales tributarios son el [[Don]] y el [[Kuban]] qu'apurren tala cantidá d'agua que faen que seya un mar poco salín. Esto, xunío a que ye un mar de poca fondura (en dellos puntos algama namái un metru), fai que n'hibiernu la superficie del mar se xele en deteminaos llugares.
 
Los puertos principales son: [[Berdyansk]], [[Mariupol]], [[Rostov-na-Donu]], [[Taganrog]] y [[Yeysk]]. La so importancia económica y xeoestratéxica fixo que se construyeran dos canales que prestaran serviciu comercial a esti mar; la [[Canal de Volga-Don]] y la [[Canal Manych]], que la xune col [[Mar Caspiu]]. Nella esisten plataformes d'estraición de gas natural y petroleu, esto xunío a la intensa pesca fixo qu'anguaño la fauna y la flora d'esta mar tean nun grave procesu d'estinción.