Diferencies ente revisiones de «Partición de la India»

Contenido eliminado Contenido añadido
m enllaces seguros
m preferencies llingüístiques: esactamente => esautamente
Llinia 49:
"El Dharma d'un hindú ta dafechu venceyáu cola tierra de los hindús, esta tierra d'él nun ye solo una Pitribhu, sinón un Punyabhu, quier dicir nun ye solo una patria sinón una tierra sagrada", frase famosa. Lo esencial de la Hindutva, na mente de Savarkar, nun tenía nada que ver cola relixón, pero basar nuna nación común (rashtra), una raza común (jati) y una civilización común (sanskriti). Este foi un capítulu na vida personal de Savarkar, na que foi fiero atéu. El declaró públicamente que nun había nada de sagráu nes vaques y aconseyó a los hindús a abandonar el vegetarianismo. La opinión de Jinnah alrodiu de la relixón tenía semeyances cola de Savarkar. En 1940, Jinnah mentó animando a 100 000 de siguidores de la Lliga Musulmana en Lahore: "Los Musulmanes nun son una minoría si non una nación. El problema na India nun ye ente comunidaes, si non de calter internacional, y tien de ser tratáu como tal". Savarkar nun taba en desalcuerdu, y unos años más tarde proclamó. "Nun tengo nada en contra de la teoría de dos naciones del señor Jinnah. Nós los hindús somos una nación por nós mesmos y ye un fechu históricu que los hindús y los musulmanes son dos naciones".
 
Sicasí, nuna fase anterior, Jinnah - yera un fumador en cadena, elegantemente vistíu, abogáu educáu en Londres, con credenciales lliberales impecables. Gopal Krishna Gokhale aclamara a Jinnah como'l "meyor embaxador de la unidá ente hindús y musulmanes". Historiador Ayesha Jalal escribió que nel cercu del movimientu Khilafat en 1920, Jinnah "fixo risión y etiquetó como falsu y peligrosu el frenesí relixosu, que se confundiera a los políticos de la India, y los fanáticos, tanto hindús como musulmanes, y esto taba perxudicando a la causa nacional. Pero eso nun-y torgó usar la relixón pa defender el separatismu musulmán. Jinnah caltuvo a los [[ulema|ulemes]] a distancia a lo llargo de la so vida, pero taba perfectamente dispuestu a usalos pa promover la causa d'una patria independiente pa'l musulmanes del sur d'Asia. EsactamenteEsautamente como Savarkar, qu'a pesar de tola so retórica contra'l musulmanes y la so pasión pola India xunida, non solo estableció les coaliciones en [[Sind]]h y Bengala cola Lliga Musulmana, tamién engarro per Paquistán, y aun así taba arguyosu d'estes aliances .
 
La contradicción ente les creencies personales de Jinnah y l'usu políticu de la relixón fixéronse evidentes nos sos últimos años. D'esta miente, en 1946, Jinnah nun tuvo reparos en pidir a los musulmanes a llanzase a la "aición direuta", lo que dio llugar a los disturbios xeneralizaos y el derramamiento de sangre en nome de la relixón. Anque un añu dempués, nel so famosu discursu na Asamblea Constituyente'l 11 d'agostu de 1947 nel que faló d'un Paquistán secular ya inclusivu, Jinnah trató de meter al xeniu relixosu na botella. Sicasí, el dañu yá taba fechu.