Diferencies ente revisiones de «Gangs of New York»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m preferencies llingüístiques
Llinia 8:
En [[1846]] nos [[Five Points (Manhattan)|Five Points]] del baxu Manhattan, una guerra territorial ente los "Nativos" (conformaos por aquellos d'ascendencia británica nacíos n'Estaos Xuníos) y los [[inmigración irlandesa n'Estaos Xuníos|inmigrantes irlandeses]] [[catolicismu|católicos]] recién llegaos ta a puntu de desamarrase en Paradise Square. Los Nativos tán lideraos por William "Bill the Butcher" Cutting ([[Daniel Day-Lewis]]), un [[White Anglu-Saxon Protestant|estauxunidense protestante]] opuestu a la recién inmigración. El líder de los inmigrantes irlandeses, los "Dead Rabbits" (Coneyos muertos), ye'l padre Vallon ([[Liam Neeson]]), quien tien un fíu, Amsterdam. Cutting y Vallon enfrentar coles sos respeutives peaes nuna sangrienta batalla, que termina cuando Bill matu al padre Vallon, situación de la cual el mozu Amsterdam ye testigu. Cutting declara la disolución de los Dead Rabbits y ordena que'l cuerpu de Vallon seya soterráu, Amsterdam garra'l cuchiellu que mató al so padre, escapa y soterrar antes de ser atopáu y lleváu a un orfanatu n'[[Isla Roosevelt (Nueva York)|Hellgate]].
 
Dieciséis años más tarde, yá siendo un home, Amsterdam ([[Leonardo DiCaprio]]) torna a Nueva York nel segundu añu de la [[guerra de Secesión]]. Ye setiembre de 1862, díes dempués de la [[batalla d'Antietam]] y del anuncia de la [[Proclamación d'Emancipación]]. Cuando llega a los Five Points ("Cinco puntos"), realcontrar con un vieyu amigu, Johnny Sirocco ([[Henry Thomas]]). Johnny, agora miembru d'una cla de carteristas y lladrones, presénta-y Amsterdam a Bill the Butcher, pa quien roba'l grupu. Amsterdam afaya que munchos de los lleales compañeros del so padre tán agora sol control de Bill, incluyendo Happy Jack Mulraney ([[John C. Reilly]]), agora un policía corruptu, y McGloin ([[Gary Lewis]]), agora unu de los secuaces de Bill. Amsterdam avérase rápido al círculu cercanu a Bill y entérase que cada añu, nel aniversariu de la batalla onde morrió'l so padre (16 de febreru), Bill lleva a cabo festejo na ciudá pola victoria sobre los Dead Rabbits. Amsterdam fai planes pa matar a Bill mientres dicha ceremonia, frente a tola comunidá de los Cinco Puntos, pa tomar revancha en públicu. Amsterdam conoz a Jenny Everdeane ([[Cameron Diaz]]), una carterista y estafadora, de quien se siente atraíu (al igual de Johnny), pero'l so interés mengua cuando afaya que Jenny tuvo una vegada sol tutelaje de Bill ya inda esfruta del so ciñu. Amsterdam gánase l'enfotu de Bill y ésti vuélvese'l so mentor. Arreyar nel imperiu semicriminal de William M. Tweed ([[Jim Broadbent]]), tamién conocíu como "Boss" Tweed, un políticu corruptu que dirixe'l [[Tammany Hall]], un aparatu políticu local. La influencia de Tweed ta espardida a lo llargo del baxu Manhattan, dende engarradielles de boxéu y servicios sanitarios hasta'l control de quemes. Mientres Tammany Hall y los sos oponentes lluchen pol control de la ciudá, el clima políticu ta en ebullición. Inmigrantes, na so mayoría irlandeses, son enlistados nel [[Exércitu de la UniónXunión]].
 
Mientres una obra de ''[[La cabaña del tíu Tom]]'', Amsterdam evita un asesinatu que dexa mancáu a Bill. Dambos retírense a un [[chamizu]], onde Jenny curia a Bill. Amsterdam confronta a Jenny con al respeutive de Bill, tienen un discutiniu que depués s'eslee cuando tienen rellaciones. Más tarde esa nueche, Amsterdam despierta y atopa a Bill sentáu nuna siella al llau de la so cama envolubráu a una raída bandera estauxunidense. Bill fala sobre la ruina de la civilización y cómo caltuvo la so poder a lo llargo de los años per mediu de la violencia y el "espectáculu d'apavoriantes actos". Diz que'l padre Vallon foi'l postreru enemigu col qu'engarró que ye merecedor de respetu, y que Vallon vencer una vegada dafechu y dexar vivir na vergüenza en cuenta de matalo. Bill atribúye-y a esi incidente la so fuercia de voluntá y el calter pa volver y lluchar pola so propia autoridá. Almite implícitamente que llegó a curiar d'Ámsterdam como si fora'l fíu que nunca tuvo. La tarde de la ceremonia llega. Johnny, quien ta namoráu de Jenny, revéla-y la verdadera identidá d'Ámsterdam a Bill nun ataque de celos y amás revéla-y los planes d'Ámsterdam p'asesinalo. Bill fai morder l'anzuelu a Amsterdam nuna actuación de llanzamientu de cuchiellos onde manca superficialmente nel pescuezu a Jenny. Mientres Bill brinda como ye costume, Amsterdam llanza un cuchiellu a Bill, quien lo esvia fácilmente y contraataca llanzando otru cuchiellu, algamando a Amsterdam nel abdome. Bill cutir repitíes vegaes mientres la ensame festexar. Bill proclama que lo dexará vivir con vergüenza (un destín peor que la muerte) como un "fenómenu dignu del muséu de maravíes de [[P. T. Barnum|Barnum]]" antes de quemar la so mexella con una chuchilla caliente.
Llinia 14:
Más tarde, Jenny y Amsterdam escuéndense y ella curiar hasta que se recupera. Aportunar por que se una a ella nun escape a [[San Francisco (California)|San Francisco]]. Reciben la visita de Walter "Monk" McGinn ([[Brendan Gleeson]]), un barberu que trabayara como mercenariu pal padre Vallon na batalla de Five Points. McGinn da-y a Amsterdam una [[navaya d'afaitar]] que perteneció al so padre. Amsterdam anuncia la so torna asitiando un coneyu muertu nuna valla en Paradise Square. El coneyu llega a Bill, quien manda a Happy Jack a encargase de quien mandaren el mensaxe. Jack alluga a Amsterdam y escorrer ente les catacumbes de la ilesia llocal, Amsterdam lo embosca y esgañar. Cuelga'l cuerpu de Paradise Square por que toos lo vean. Como represalia, Bill traviesa a Johnny coles valles d'en la mesma plaza, Amsterdam atopar morrebundu y acaba col so sufrimientu. Los Nativos colen escontra la ilesia católica onde'l irlandeses, xuntu al arzobispu, esperar. Bill promete volver cuando tean llistos y l'incidente provoca cobertoria na prensa. Boss Tweed averar a Amsterdam con un plan pa ganar a Bill y acabar cola so influencia: Tweed va sofitar la candidatura de Monk McGinn como alguacil a cambéu del votu de los irlandeses. El día de la eleición, Bill y Amsterdam obliguen a la xente a votar, dalgunos d'ellos más d'una vegada, y la resultancia ye la victoria de Monk por más cantidá de votos que votantes. Humildáu, Bill enfrentar a Monk, quien se niega a responder de forma violenta y suxure qu'alderiquen l'asuntu democráticamente. Colo cual Bill algama con una cuchiella'l llombu de Monk antes de rematalo col so propiu ''shillelagh''. Mientres el posterior funeral de Monk, Amsterdam desafía a Bill a una llucha tradicional, que acepta.
 
Los Disturbios de Reclutamiento de Nueva York (''[[Draft Riots]]'') empiecen xusto cuando les peaes preparar pa engarrar. Munchos ciudadanos, incluyendo la clase alta y afroestauxunidenses, son atacaos por quien protesten en contra de l'Acta de Reclutamiento de 1863. Soldaos de la [[Unión (Guerra de Secesión)|Unión]] colen al traviés de les cais de la ciudá tratando de controlar a los alborotadores. Sicasí, pa Bill y Amsterdam lo importante ye iguar les sos cuentes. Cuando les peaes atopar en Paradise Square, son atayaes por cañonazos de barcos navales de la UniónXunión que disparen dende'l puertu direutamente a la ciudá. Munchos muerren polos disparu y una enorme nube de polvu y escombros cubren la área. La destrucción ye sofitada por una fola de soldaos de la UniónXunión, que maten a dellos miembros de les peaes, incluyendo a McGloin y Shang ([[Stephen Graham]]). Solos, Amsterdam y Bill intercambien golpes ente'l fumu, y depués son baltaos por otru españíu de cañón. Cuando'l fumu esténase, Bill afaya que foi mancáu nel abdome por un cachu de metralla. Declara: "Gracies a Dios, muerro como un verdaderu estauxunidense". Bill saca un cuchiellu de la so bota primero que Amsterdam apuñalar.
 
Los muertos son recoyíos pa ser soterraos. El cuerpu de Bill ye soterráu en [[Brooklyn]], dende onde se ve la figura de Manhattan, al llau de la tumba del padre Vallon. Amsterdam sotierra la navaya del so padre. Depués la figura va camudando rápido pos la escena remontar a los próximos cientu cuarenta años, ufiertando una vista moderna de Nueva York, dende la [[Ponte de Brooklyn]] a les [[World Trade Center|Torres Ximielgues]], y les tumbes de Bill y Vallon fueron cubiertes gradualmente por parrotales y vexetación.