Diferencies ente revisiones de «Nueva York»

Contenido eliminado Contenido añadido
m enllaces seguros
m preferencies llingüístiques
Llinia 24:
Nueva York yera, nos primeros tiempos de la independencia, más pequeñu que les otres dos grandes metrópolis de la nueva nación, [[Filadelfia]] y [[Boston (Massachusetts)|Boston]], pero'l so calter de mayor puertu de la costa este llevó a la ciudá a millones d'inmigrantes. Alemanes, irlandeses y xente d'otros países del norte d'Europa aportaron a lo llargo del [[sieglu XIX]] a la ciudá atrayíos pola bayura de trabayu disponible. A ellos siguiéronlos, nas dos últimas décadas del sieglu, europeos del este y italianos, que traxeron con ellos relixones desconocíes na ciudá, como la católica, y nueves formes de vida. Esto provocó tensiones raciales y culturales ente los vieyos y los nuevos inmigrantes. Los recién llegaos, que los más d'ellos nun falaben inglés, pasaben a depender del [[Tammany Hall]], una institución controlada pol [[Partíu Demócrata de los Estaos Xuníos|Partíu Demócrata]] que-yos consiguía trabayu a cambiu de los sos votos. Dirixida por [[William M. Tweed]], la institución acabó fundiéndose embaxu'l pesu de la so propia corrupción. El mesmu Tweed foi deteníu en [[1871]] acusáu de tener robao a la ciudá 200 millones de dólares.
[[Imaxe:Manhattan00.jpg|right|thumb|250px|Manhattan en 1873 (grabáu). A la mandrecha vese la ponte de Brooklyn, que taba en construcción]]
Al tiempu, les tensiones diben xorreciendo nel país alredor de la cuestión de los derechos de los estaos y de la esclavitú. La ciudá nun yera ún de los centros más favoratibles al abolicionsimu, porque los mercaderes teníen miéu de qu'el provechosu comerciu que teníen colos estaos esclavistes del Sur sofriera perxuiciu cola abolición. Cuando entamó l'alistamientu pal exércitu de la UniónXunión españó una revuelta na ciudá que causó 1.000 muertos, ente ellos dellos afroamericanos que foron linchaos. Foi necesario que vinieran soldaos dende Gettysburg pa restaurar l'orde.
 
La ciudá, mentantu, segúia medrando gracies al progresu de la inxeniería. Brooklyn, por exemplu, taba aislláu del restu de la zona hasta qu'acabó la construcción de la ponte de Brooklyn en [[1883]]. La fundación de la ciudá pol axuntamientu de los cinco ''boroughs'' (distritos) de Manhattan, el Bronx, Queens, Staten Island y Brooklyn nun asocedió hasta [[1898]]. Entóncenes Manhattan yera la zona más poblada, pero la construcción a lo llargo del sieglu siguiente d'una rede de puentes y túneles permitió que la xente que trabayaba na ciudá pudiera colar a los ''boroughs'' vecinos, ú la vivienda yera más barata, a vivir.