Diferencies ente revisiones de «Empirismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: class="wikitable" => {{tablaguapa}}
m iguo testu: sostien,sosten => sostién,sostén
Llinia 71:
Los conceutos pal empirismu nun son una garantía de [[conocencia]] [[oxetu (filosofía)|oxetivu]] y por tantu la ciencia tien solamente un valor relativo y xustificao na xeneralización de les esperiencies comunes, [[convencionalismu|convencionalmente]] representaes nos [[conceutu|conceutos]] y el [[llinguaxe]].
 
«L'home ye la midida de toles coses» ye la frase que vien resumir esti enclín. Atribuyir a [[Protágoras]] unu de los notables sofistes con quien [[Sócrates]], (Platón), sostiensostién discutiniu. Nome que queda históricamente consagráu por dar títulu a unu de los más conocíos “Diálogos” de Platón.<ref>Pa la oposición ente estos dos postures na Atenes clásica, vease'l [[Teeteto (diálogu)|Teeteto]] de [[Platón]].</ref>
 
La tradición más racionalista ta representada pol pensamientu metafísicu griegu y la tradición más amestada a la tradición cristiana n'Occidente: los [[presocráticos]], [[Pitágores]], [[Platón]] y [[Aristóteles]] y sobremanera el [[platonismu]] y el [[neoplatonismu]], pos n'últimu términu esti pensamientu unvia a un [[primer principiu]], que los cristianos refieren a Dios.
Llinia 335:
{{AP|Fenomenoloxía (filosofía)}}
 
Más amestada al heriedu kantianu pero considerando la conocencia con sentíu [[realismu filosóficu|realista]] asítiase la fenomenoloxía que pretende enfusar na esencia de lo fenomenolóxicu p'atopar el fundamentu de la realidá que la sostiensostién.
 
La fenomenoloxía suel xunise a [[Franz Brentano]] como'l so fundador col lema de "vuelta a les coses". Dende la psicoloxía considera que la conciencia tien un sentíu [[intencionalidad|intencional]] lo que supón un enfoque dafechu nuevu frente al pixín [[asociacionismu]] psicolóxicu del sieglu anterior, qu'él refuga, y ufierta un enfoque escontra un realismu de nueva fundamentación recuperando la importancia del llinguaxe na manifestación de la conocencia.