Diferencies ente revisiones de «Ontoxenia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
m iguo testu: sostien,sosten => sostién,sostén
Llinia 22:
* La [[blastulación]] ye'l procesu de formación de la [[blástula]], que de cutiu se presenta como un cuerpu esféricu buecu formáu por blastómeros asitiaos na periferia ([[blastodermo]]). El cuévanu central de la blástula denominar [[blastocele]]; ta llena de líquidu blastocélico y constitúi la [[cuévanu xeneral]] (interna) primaria del animal.
 
* La [[gastrulación]] ye'l conxuntu de procesos morfogenéticos que se producen a partir del estáu de blástula y que conducen a la formación de les fueyes blastodérmicas o germinativas: [[ectodermo]] (fueya esterna) y [[endodermo]] (fueya interna). En dellos metazoos primitivos, el ectodermo y el endodermo tán dixebraos por una capa xelatinosa, más o menos celularizada, que se denomina mesoglea o mesohilo (animales diblásticos). Sicasí, na mayoría de los metazoos fórmase una tercer fueya blastodérmica, ente'l ectodermo y el endodermo, llamada [[mesodermo]] (animales triblásticos). En llinies xenerales puede dicise qu'el ectodermo produz les célules de la epidermis y del sistema nerviosu, el endodermo anicia tantu les célules que tapicen el tubu dixestivu como los órganos acomuñaos a dichu sistema (páncres, fégadu, etc.). El mesodermo da llugar a diversos órganos (corazón, reñones, gónaes), a los texíos conxuntivos y de sostensostén (güesos, músculos) y a les célules sanguínees.
 
* La [[organogénesis]] ye'l conxuntu d'interacciones y desplazamientos celulares que conducen a la formación de los órganos. Munchos órganos tán formaos por célules aniciaes a partir de fueyes blastodérmicas distintes. Mientres la organogénesis, determinaes célules realicen llargues migraciones dende los sos llugares d'orixe hasta los sos destinos finales. D'ente les célules migratories cabo destacar les que son precursores de les célules sanguínees, linfátiques y pigmentaries, lo mesmo que de los gametos.