Diferencies ente revisiones de «Persona xurídica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: sustrato => sustratu
m iguo testu: sostien,sosten => sostién,sostén
Llinia 19:
 
==== Teoría de Hans Kelsen ====
[[Hans Kelsen]] niega la dualidá [[derechu oxetivu]]-[[derechu suxetivu]]. Utilizando los estudios de Duguit, pero plantegando la so doctrina nun terrén puramente lóxicu, sostiensostién que los derechos suxetivos nun esisten sinón en cuanto espresión del derechu oxetivu. Si nun esisten derechos suxetivos con valor propiu, autónomu, tampoco tien d'esistir el suxetu de derechu. Los derechos suxetivos y el suxetu de derechu, esto ye la [[persona]], son conceutos auxiliares, que faciliten la conocencia del derechu. Persona, sía física o xurídica, ye namái la espresión unitaria personificadora d'un fexe de deberes y facultaes xurídiques, un complexu de [[Norma xurídica|normes]]. El fechu de ser un centru d'imputación de norm<sub>Testu en subíndice</sub>as, convierte a esi centru en persona.
 
La teoría de Kelsen fai una crítica sobre la diferencia que faen los civilistes (persona moral y física).Toles persones son xurídiques. La única diferencia ente una y otra ye que les "morales" (como los civilistes llamar) o d'esistencia ideal actúen como órganos, un órganu (ye la hipóstasis que se fai sobre l'actuar d'un individuu; nel qu'el so actu atribúyese-y a la coleutividá tal qu'ella lo fixera). Asina la persona física ye individual y la d'esistencia ideal colectiva. La persona ta constituyida por una norma de capacidá,(imputación central), que facultar pa enllenar l'ámbitu de validez personal d'una norma d'imputación periférica, asina una persona, namái ye'l nucleu al cual impútase-y un actuar.
Llinia 28:
 
===Teoría orgánica===
Pa esta teoría, les persones xurídiques nun son entes artificiales creaos pol [[Estáu]] sinón, otra manera, realidaes vives. Los entes colectivos son organismos sociales dotaos tantu como'l ser humanu d'una [[potestá]] mesma de querer y pollo, capaces naturalmente de ser suxetos de derechu (Gierke). A diferencia de la teoría de la ficción, que sostenía que l'autorización estatal yera creativa de la personalidá xurídica, sostiensostién Gierke que namái tien valor declarativo. Les persones físiques que componen a la persona xurídica funcionen como organismos de la voluntá colectiva de la persona xurídica. Ye necesariu que quede claro que pa esta teoría lo más importante que tien de ser amparáu pola llei, ye esa voluntá colectiva que surde de l'asociación de les persones físiques.
 
===Teoría de la institución===