Diferencies ente revisiones de «Xudaísmu conservador»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: "caracterizar" => "carauterizar"
m iguo testu: sostien,sosten => sostién,sostén
Llinia 42:
=== Llei xudía ===
 
El Xudaísmu Conservador ve a la llei xudía (la [[Halajá]]) como un marcu normativu col que s'establez un venceyu d'obligatoriedá. Esaminando la [[hestoria xudía]] y la [[lliteratura rabínica]] al traviés de los prismes de la crítica académica, el conservadorismu sostiensostién que la halajá evolucionó costantemente p'afaese a les realidaes de la vida xudía, evolución que tien de siguir na vida moderna.
 
Esta visión, al pie de la diversidá d'opiniones que'l Xudaísmu Conservador adopta en rellación a la revelación divina, ye responsable de parte de la diversidá y desalcuerdu na halajá conservadora. Al considerar cambeos a la mesma, les autoridaes rabíniques del movimientu basar en considerancies relixoses según del analís históricu. Tal como lo dixera [[Salomón Schechter]]: "la magnitú del valor lliterariu d'un códigu nun-y axudica inefabilidad, nin lo exime del estudiante o'l rabino que faen usu del mesmu dende la so obligación d'esaminar cada párrafu polos sos propios méritos, faciéndolo suxetu de les mesmes regles d'interpretación que fueron aplicaes siempres a la Tradición".<ref>Solomon Schechter, ''Studies in Judaism'', First Series, 1896, Jewish Publication Society of America.</ref>
Llinia 54:
==== Revelación de la Torá ====
 
En rellación a la idea de la revelación de la Torá, el Xudaísmu Conservador asume que la ortodoxa sostiensostién la idea de revelación verbal direuta, inda cuando numberosos filósofos [[Xudaísmu Ortodoxu|ortodoxos]] nun tán acordies con esta carauterización (ver [[Breuer]], [[Berkovits]], [[Soloveitchik]], [[Kook]] o Fox). Per otru llau, el Xudaísmu Conservador refuga la postura reformista según la cual la Torá nun foi revelada sinón divinamente inspirada.
La posición conservadora mayoritaria difier de les anteriores n'afirmar l'autenticidá de la revelación divina non verbal. Según esta visión, la [[Torá Oral]] ta inspirada na [[Torá Escrita]], pero nun tien un orixe necesariamente divín.
 
==== Interpretación de la Halajá ====
 
La tradición llegal xudía fai que les diferencies ente les corrientes modernes del xudaísmu incluyan la relevancia, interpretación y aplicación de la llei y tradición xudíes. El Xudaísmu Conservador sostiensostién qu'el so abordaxe sobre la halajá ye la más auténtica espresión del Xudaísmu, como fuera practicáu tradicionalmente. El conservadorismu considera que los movimientos a la so esquierda, como'l reformismu o'l reconstruccionismo, equivocar al refugar l'autoridá tradicional de la halajá. Tamién considera que la ortodoxa, representante de la derecha teolóxica, equivocar al retrasar, o detener, el desenvolvimientu históricu de la Llei Xudía: “El Xudaísmu Conservador cree que l'estudiu académicu de los testos xudíos indica que'l Xudaísmu atopar n'evolución permanente, con cuenta de resolver les necesidaes del Pueblu Xudíu nes más variaes circunstancies, y que una autoridá halájica central puede siguir la evolución halájica na actualidá” (Soc. Culture. Jewish Usenet Newsgroup FAQ).
 
El movimientu conservador utiliza conscientemente les fontes históriques con cuenta de determinar qué tipu de cambeos fueron introducíos na tradición xudía, cuándo y cómo asocedieron, y en qué contestu históricu.