Diferencies ente revisiones de «Tomelloso»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
Llinia 133:
 
== Fiestes Popularespopulares ==
 
=== LA FERIA ===
 
=== LALa FERIAferia ===
La popular "feria" celébrase cada añu del 24 al 30 d'agostu. Empieza la nueche'l 24 cola proclamación de les Madrines de la Feria, ufrienda floral a la Virxe de les Viñes, bendición de los primeros mostios y llectura del pregón inaugural na Plaza d'España. De siguío, xunto a la cortil ferial, millares de tomelloseros y tomelloseras rexuntar pa contemplar la popular "pólvora" (gran espectáculu de fueos artificiales).
A lo llargo d'esa selmana asoceden tou tipu d'actividaes lúdiques y manifestaciones artístiques: actuaciones musicales, representaciones teatrales, esposiciones de pintura, Xornaes Agroalimentarias, Festival Internacional del Folclore, corríes de toros, manifestaciones deportives, gran esplegue d'atraiciones na cortil ferial, etc.
Línea 147 ⟶ 146:
Estos grupos canten y baillen en La Romería pa gasayar a la Virxe de les Viñes, nel Festival Internacional del Folclore que se celebra en La Feria d'agostu, participen n'intercambios con grupos d'otres rexones y países y realicen, a última hora, un importante llabor de caltenimientu d'estes tradiciones.
 
=== ANTROXUAntroxu ===
 
Celébrase, como ye tradicional, cuarenta díes enantes del empiezu de Selmana Santa. Dura cuatro díes y termina col entierru de la sardina" el Miércoles de ceniza". Estes fiestes d'orixe paganu, tuvieron en Tomelloso como manifestación más representativa la MÁZCARA CALEYERA. El tomellosero o tomellosera, de manera anónima ya improvisada, amarutar colo primero que "pillaba" (un cobertor, una sábana, una caxa de cartón...) y allegaba a casa de familiares y amigos a "faer la mázcara".
Cola voz aburuyada y col típicu "¿A qué nun me conoces?" acosaba a los dueños de la casa hasta que yera convidada. Dempués díbase a la cai "del charcu" (García Pavón) y siguía faciendo la mázcara hasta la hora del baille. Na actualidá esti antroxu foi sustituyíu por otru que la so más representativa manifestación son los desfiles de grandes y vistoses comparses, anque de xemes en cuando entá puede vese a la vieya mázcara caleyera que te sospriende col so inmortal "¿A qué nun me conoces?".
 
=== LALa ROMERÍAromería ===
 
Cada añu, l'últimu domingu d'abril, celébrase la Romería n'honor a la Virxe de les Viñes, Patrona de Tomelloso. La mañana d'esi domingu, los tomelloseros y tomelloseras treslladar hasta'l Santuariu de la Virxe asitiáu nel llugar denomináu "Pinilla" a cuatro kilómetros de la llocalidá en direición a [[Pedro Muñoz]], en xarrés "de verde" (remolques agrícoles engalanaos con cañes), xarrés artísticos, reatas de mules enjaezadas que tiren de carros típicos tomelloseros, n'autobuses, coches o a cuerpu. Tres la comida, los romeros vuelven a Tomelloso trayendo a costazos la imaxe de la so Virxe que preside dende la Plaza d'España un gran desfile de xarrés y reatas. La fiesta termina con diverses actuaciones folclóriques.
 
=== SANSan ANTÓNAntón ===
 
San Antón, patrón de los animales, tien la so fiesta'l 17 de xineru, anque en Tomelloso la so manifestación más enraigonada son les denominaes "fogueres de San Antón" que se celebren cada añu la nueche del 16. Al calor d'eses fogueres, nes que se quemar trastos vieyos, faxines de sarmientos, cepes, etc., axúntense los vecinos, los guaḥes salten sobre los caricotes y tiren petardos y gárrense tocinos, chorizos y sardines que depués son compartíos acompañaos con bon vinu de la tierra. El día del santu, amás de la bendición de los animales, ye típicu dir mercar "el puñao" de frutos secos (castañes mayuques, nueces, ablanes...) nos puestos ambulantes que se llevanten en callar Doña Crisanta.
 
=== SELMANASelmana SANTASanta ===
Les procesiones de Selmana Santa tienen gran enraigono popular. Más d'una decena de confreríes con numberosos y preciosos pasos y centenares de nazarenos (los populares penitentes) participen nos distintos desfiles procesionales qu'empiecen cola Procesión del Domingu de Ramos y terminen cola Procesión del Alcuentru" na nueche del Sábadu de Pascua. Destaca la denomada "Procesión del Silenciu".
 
Línea 166 ⟶ 162:
Tamién ye tradicional ellaborar dulces típicos p'agasayar a "les visites", ente estos dulces vamos destacar les fueyuques, les flores, los rosquillos fritos, les rosques de fideos y los platos de "arroz con duz".
 
=== LOSLos SANTOSsantos ===
 
Los díes 1 y 2 de payares celebren les fiestes de "Los Santos" y "Los Difuntos", respeutivamente. Estes fiestes de calter relixosu tienen gran tradición en Tomelloso porque, amás de ser la dómina del añu en que les families dediquen una especial atención al arreglu y llimpieza de nichos y sepulturas de los sos difuntos, hasta va pocos años coincidía col final de la vendimia ("a remate vendimies" -dizse equí-). Cola uva o'l vinu recién vendíu y los jornales acabante cobrar la xente echar a la cai y celebrábase, como en San Antón, cola compra del "puñao" pero esta vegada los puestos asitiar na cai del Campu y añedíase la compra de "castañes asás". La vendimia yá nun termina cerca de Los Santos pero les tradiciones espuestes equí caltiénense con igual puxanza qu'antaño.