Diferencies ente revisiones de «Ordenador»

Contenido eliminado Contenido añadido
Plantía: {{correxir|t={{subst:CURRENTTIMESTAMP}}}}, usando FastButtons
Llinia 80:
 
Cola invención del [[microprocesador]] en 1970, foi posible fabricar ordenadores mui baratos. Los ordenadores personales ficiéronse famosos para llevar a cabu estremaes xeres como guardar llibros, escribir y imprimir documentos, calcular probabilidaes y otres xeres matemátiques repetitives con [[fueyes de cálculu]], comunicase por [[corréu electrónicu]] y [[Internet]]. De toles maneres, la facilidá de consiguir ordenadores y la so fácil adautación a les necesidaes de cada persona, fixeron que s'empleguen pa dellos propósitos.
 
En 1986 Toshiba llanzaba l'ordenador T1100, el primer ordenador portátil comercial de la hestoria. Esto demostraba que yera posible producir y fabricar en masa un ordenador dafechu funcional, coles mesmes prestaciones que el ordenadores d'entós, pero coles dimensiones abondes para tresportalo con comodidá y con autonomía de 8h. Con un preciu que xubía a los 4000 euros (daqué más de 600 000 pesetes d'aquel entós), yera'l primer ordenador dixital portable. Con un hardware de 4,1kg yera capaz d'executar xeres diverses con suma rapidez y sol control d'un programa (software) <ref>https://archxde.com/ordenadores-arquitectos/</ref>
 
Al mesmo tiempu, los pequeños ordenadores, cuasi siempre con una programación fixa, entamaron a facese camín ente les aplicaciones del llar, los coches, los aviones y la maquinaria industrial. Estos procesadores integraos controlaben el comportamientu de los aparatos más fácilmente, permitiendo'l desarrollu de funciones de control más complexes como los sistemes de frenu antibloquéu nos coches. Al entamu'l sieglu 21, la mayoría los aparatos llétricos, cuasi tolos tipos de trasporte llétrico y la mayoría de les llinies de produición de les fábriques furrulen con un ordenador. La mayoría los inxenieros pescancia qu'esta tendencia va siguir.
 
<br />
 
== Artículos rellacionaos ==