Diferencies ente revisiones de «Italia meridional»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: Dos Sicilias => Dos Sicilies
m iguo testu: 'los dos Sicilias' => 'les Dos Sicilies'
Llinia 85:
En 1860, [[Giuseppe Garibaldi]] intentó llograr la lliberación del [[reinu de les Dos Sicilies]], nel que [[Francisco II de les Dos Sicilies|Francisco II]] de [[Nápoles]] exercía una monarquía absoluta. Les constantes revueltes producíes fueron el caldu de cultivu pa la espedición de los Mil Camises Rojas, auspiciada por [[Camillo Cavour|Cavour]]. Al mandu de la so tropa de voluntarios, partió del puertu de Quarto cerca de [[Xénova]], con mil animaos homes. Desembarcó en [[Marsala]], [[Sicilia]] y en venciendo al exércitu borbónicu na [[batalla de Calatafemi]], entró en [[Palermo]] la capital siciliana. Ellí'l pueblu vitoreó el nome de Garibaldi y munchos valientes xunir al exércitu, les camises coloraes.
 
[[Giuseppe Garibaldi|Garibaldi]] crució l'estrechu de [[Mesina]] y entró nel continente. En venciendo al exércitu borbónicu en delles oportunidaes tuvo la vía llibre pa entrar en [[Nápoles]], una y bones el rei [[Fernandu II de les Dos Sicilies|Fernandu II]] abdicara pa nun provocar una guerra civil. Asina Garibaldi entró triunfalmente en [[Nápoles]] conquistando tol [[Reinu de losles dosDos SiciliasSicilies]]. Los franceses defendíen a los [[estaos Pontificios]]. [[Giuseppe Garibaldi|Garibaldi]] nun taba decidíu a entrar en Roma y quixeron aprovechar la situación pa entrar en [[Nápoles]]. Pero les camises coloraes llucharon y vencieron a los franceses que cuntaben con un exércitu cimeru.
 
Naguando una [[Italia]] xunida so un solu gobiernu aniciáu en [[Roma]], concibió la idea de colar sobre los [[Estaos Pontificios]], defendíos por tropes franceses. Sicasí, [[Víctor Manuel II d'Italia|Víctor Manuel]] y Cavour, medrosos de perder lo llograo ante una radicalización del conflictu, evitaron la meyora Garibaldi. L'incidente nun supunxo un enfrentamientu ente'l rei del [[Piamonte]] y [[Giuseppe Garibaldi|Garibaldi]]; ante'l contrariu, el revolucionariu venció-y les dos Sicilias. Asina [[Víctor Manuel II]], el [[17 de marzu]] de [[1861]] fundó'l reinu d'Italia que nun tenía nin [[Roma]] nin [[Venecia]], pero foi la primer vegada, dempués de los [[Imperiu romanu|romanos]] y el [[Reinu ostrogodu]] qu'Italia tuvo xunida.