Diferencies ente revisiones de «Cancún»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: atracción => atraición
m iguo testu: mesoamericano => mesoamericanu
Llinia 244:
 
=== Dómina prehispánica ===
Mientres el [[Periodu Clásicu mesoamericanomesoamericanu|periodu clásicu]] y el [[Cronoloxíes de Mesoamérica|periodu posclásico mesoamericanomesoamericanu]], los [[cultura maya|mayes]] caltuvieron una rede comercial dende la [[Llaguna de Términos]] hasta [[Hondures]], pa esta actividá establecieron rutes marítimes que les sos trayectories percorríen tola mariña del actual estáu de [[Quintana Roo]]. Por cuenta de ello realizaron construcciones xuntu al mar pa efeutuar intercambios comerciales, según pa xixilar y ayudar el saléu.
 
D'alcuerdu a los estudios arqueolóxicos, "[[El Meco]]" y "[[Yamil Lu'um]]" y "[[El Rei (sitiu arqueolóxicu)|El Rei]]" fueron puntos habitaos hasta'l [[sieglu XVI]]. Nes [[cróniques d'Indies]] descríbese una llocalidá col nome de ''Belma'', ye probable qu'esta llocalidá correspuenda al puntu conocíu anguaño col nome de "El Meco".
Llinia 295:
}}</ref> Por tracamundiu popular, tómase la fecha de creación como'l 20 d'abril de 1970 pola Asociación de Pioneros, y popularizóse como la fecha en que s'empecipiaron los trabayos coles máquines, como lo describe'l decretu mentáu (los aniversarios de Cancún siguen tomando equivocadamente'l 20 d'abril como fecha oficial). La construcción de la primer casa particular atribúyese-y al ing. [[Rafael Lara y Lara]], primero quien s'estableció con tola so familia na área de construcción de la nueva ciudá.
 
Como parte del plan maestru, túvose qu'engrosar la Islla Cancún hasta un mínimu de 250 a 300 metros, por que cupieren los grandes hoteles y pudiera instalase lo que güei se conoz como'l campu de golf Pok Ta Pok. Nun faltaron los tropiezos, pos el proyeutu Cancún tuvo deteníu pol presidente [[Luis Echeverría]], que de primeres nun consideró vidable la so construcción, pero dempués de ser asesoráu por Don Alberto Bojorquez y consultar col entós gobernador del territoriu [[David Gustavo Gutiérrez]] Ruiz (socesor de Colorado Gómez),<ref>[[Anexu:Gobernantes de Quintana_Ruco|Gobernantes del estáu de Quintana Roo]]</ref> en septiembre de 1971 diose'l banderazo de salida, al ser aprobaos los creitos del Bancu InteramericanoInteramericanu de Desarrollu (BID) a la Secretaría de Facienda.
 
Como datu interesáu, en 1[[973]], l'entós subdireutor de Infratur, [[Sigfrido Paz Pared]], desesperáu pol fedor qu'esprendíen les miasmas de la llaguna, autorizó ensin más la construcción d'una canal marina de conexón. Los contratos con Facienda prevíen la esistencia d'esa vía d'agua, pero la so construcción supeditara a la entrega, per parte de los científicos de la [[Universidá Nacional Autónoma de Méxicu|UNAM]], tachándolo nel so momentu de caru y desequilibrante ambiental. Pero Paz Parés corrió con suerte: el so improvisáu conductu funcionó tan bien qu'anguaño ye conocíu como Canal Sigfrido, y alcuéntrase a una banda de la Ponte Calinda.
Llinia 520:
 
; [[Parque nacional Mariña Occidental d'Islla Mujer, Punta Cancún y Punta Nizuc]]
: Forma parte de la barrera arrecifal denominada “Gran Petrina de Petones del Atlánticu Occidental” (tamién conocíu como “Gran Petón Maya” y pertenez al Sistema Arrecifal Mesoamericano”Mesoamericanu”) considerada como la segunda barrera arrecifal más grande del mundu. El parque marín ta estremáu en tres polígono, caúnu atopa frente a les costes descrites nel mesmu nome del parque. La formación arrecifal del polígonu punta Nizuc estender al sur hasta la colindancia del Parque nacional Petón de Puerto Morelos. A diariu entámense tours en diverses marines pa la so esploración submarina. De los trés polígonos que lu conformen, dos allugar na zona costera de Cancún:
 
; Polígonu 2, Punta Cancún