Diferencies ente revisiones de «Campeonatu del Mundu d'axedrez»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 9:
== Historia ==
===Títulu de la FIDE (1948–1993)===
====FIDE, Euwe y AVRO====
Hebo intentos de facer una federación internacional d’axedrez al tiempu de los torneos de 1914 en [[San Petersburgu]], de 1914 en [[Mannheim]] y, tres de la I Guerra Mundial, de 1920 en [[Gotemburgu]]; anque va ser el 2 de xunetu de 1924 cuando los participantes del tornéu de París fundaran la FIDE como una especie de sindicatu de xugadores.
 
Los congresos de la FIDE de 1925 y 1926 espresaron el so deséu de vese envueltos na organización del campeonatu del mundu. La FIDE taba abondo conforme coles “Regles de Londres” pero paecía-y que la esixencia de un mínimu de 10.000 dólares de bote yera casi imposible de satisfacer, poro pidió-y a [[José Raúl Capablanca|Capablanca]] algamar un alcuerdu pa revisar eses regles. En 1926 la FIDE decidió crear el títulu paralelu de “Campeón de la FIDE” y en 1928 [[Efim Bogoljubow|Bogoljubow]] xugó y ganó una serie de partíes escontra [[Max Euwe|Euwe]] pa decidir esi títulu. [[Alexander Alekhine|Alekhine]] aceutó que les series que vinieren darréu pol títulu mundial se xugaren baxo l’abeyugu de la FIDE, pero na más xugaría escontra Capablanca coles mesmes condiciones que rixeron la serie de 1927. Como la FIDE naguaba por una serie de refundimientu ente Alekhine y Bogoljubow, fizo dellos progresos y el títulu de “Campeón de la FIDE” desapaeció dempués de que Alekhine ganara’l [[Campeonatu del Mundu d’axedrez de 1929]] que pactara xugar escontra Bogoljubow.
[[File:Max Euwe 1963.jpg|thumb|left|[[Max Euwe]] conviritóse en campeón del mundu al derrotar a [[Alexander Alekhine]] en 1935 pero perdió’l desquite en 1937.]]
Nel cursu de les negociaciones pal desquite del [[Campeonatu del Mundu d’axedrez de 1937]] escontra Alekhine, Euwe propunxo que si él caltenía’l títulu la FIDE (qu’intentaba dende 1935 afitar unes regles sobre cómo escoyer a los aspirantes al títulu y yera favoratible a la eleición por un comité) controlaría la nominación pa los retos darréu y organizaría les series del campeonatu. Foi nesi momentu cuando la [[Real Federación d’Axedrez de los Países Baxos]] propunxo un supertornéu (AVRO) pa antiguos campeones y estrelles emerxentes del que saldría l’aspirante al títulu. La FIDE refugó la idea y nominó a [[Salo Flohr]] pa pelear pol títulu. Euwe declaró entós que si él caltenía’l títulu escontra Alekhine taría preparáu pa xugar escontra Flohr en 1940 pero que se reservaba’l drechu a alcordar en 1938 o 1939 una serie pol títulu escontra [[José Raúl Capablanca]], al que-y ganó Alekhine el campeonatu en 1927; y que si perdía, Capablanca tenía qu’asumir la decisión de la FIDE y xugar escontra FLohr en 1940. La mayoría d’escritores d’axedrez y dellos importantes xugadores sofitaben el tornéu neerlandés y oponíense al procesu apadrináu pola FIDE. Y col controversia tovía ensin solucionar, Euwe perdió’l títulu escontra Alekhine; [[Paul Keres]] ganó’l [[Tornéu AVRO]] en 1938 nel desempate, con [[Reuben Fine]] segundu y Capablanca y Flohr nos últimos puestos; y asocedió l’españíu de la II Guerra Mundial en 1939.
 
====Naciencia del sistema de ciclos trieniales (1946–1948)====
Fasta 1946 el campeón mundial ganaba’l títulu derrotando al antiguu campeón nuna serie de partíes, pero la muerte d’[[Alexander Alekhine]] esi añu fizo imposible siguir esi procedimientu y dio pie a una situación nada nidia, con dellos xugadores respetables y comentaristas ufriendo distintes soluciones. La FIDE topaba bien difícil organizar l’alderique que resolviera la situación polos problemes económicos y de movilidá pa los representantes de munchos países que xeneraba que recién terminara la II Guerra Mundial, y la falta de información clara resultaba en rumores y especulaciones que confundíen aínda más.