Diferencies ente revisiones de «El Campu (parroquia)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
'''El Campu''' (''Campo de Caso'' en [[castellanu]]) ye una parroquia del conceyu de [[Casu]]. Ocupa, colos sos 13,22 km² d'estensión, el centru xeográficu del conceyu. Tien 412 habitantes ([[INE]], [[2007]]), y comprende, amáslos llugares de la capital del conceyu, El Campu, los llugares de El Barriu y Veneros.
 
El Campu ye, como ya diximos, la capital del conceyu. Tien una población de 181 habitantes, a los que hai que xuntar los 158 d'El Barriu, porque la dixebra ente estos dos llugares pasa desapercibida pa los que lleguen de fuera, y nin tan siquiera hai un cartelu que mos indique cuálu ye El Barriu. Nos mapes vieyos de la Diputación Provincial venía, como capital del conceyu, "Arrobio", y ello yera porque ye nel barriu d'El Campu conocíu como L'Arrobiu onde ta la Casa Conceyu.
 
'''Veneros''' ye una aldea, de 62 habitantes, que ta a dos quilómetros d'El Campu. Destaquen, nel garapiellu de cases que la formen, un horru del sieglu XVI, con bien de decoración tallada, y una casona del sieglu XVI. Ye'l antiguu palaciu de Veneros, qu'acueye, dende l'añu 2001, el Muséu de la Madera de Casu. Nel pueblu había la lleenda, recoyida por Eladio G. Jove nel capítulu dedicáu a Casu na obra ''Asturias'', de [[Octavio Bellmunt]] y [[Fermín Canella]], de que na Sierra'l Cárdenu, que queda enriba'l pueblu, podía vese peles nueches una lluz d'orixe desconocíu. Una lluz que, delles vegaes, quedaba allí quieta, pero que otres baxaba fasta'l ríu Nalón. A los sos vecinos, según Luciano Castañón, llamábenlos oveyeros, seique porque hubiera abondos rebaños d'esos animales nel pueblu. Esti autor recueye tamién una copla que fala de les moces de Veneros, y que diz...
El Campu ta a 58 kms. d'Uviéu, y ye un pueblu con bien de casones llabriegues y cases rurales curioses que-y dan una imaxe típica de pueblín del interior... un pueblín que ye villa, porque pa eso tien, alredor de la plaza l'ayuntamientu, cais y caleyes d'aspectu más urbanu, y delles cases indianes que fain que'l conxuntu seya bien fachendosu... Allí se concentren los servicios y el comerciu del conceyu: hai bancos, ambulatoriu, gasolinera, farmacia y dellos chigres y tiendes, amás de dellos establecimientos de turismu rural.
 
<center>
''En Belerda sale el sol,'' <br>
''en Soto sale la luna,'' <br>
''y en el pueblín de Veneros'' <br>
''salen las chicas papudas.'' <br>
</center>
 
 
'''El Campu''' ye, como ya diximos, la capital del conceyu. Tien una población de 181 habitantes, a los que hai que xuntar los 158 d''''El Barriu''', porque la dixebra ente estos dos llugares pasaye desapercibidacásique painesistente losanguaño. queDambos lleguenllugares detán fuera,separtaos ypola nincarretera tanAS-254: siquierales cases que hai unal carteluoeste d'ella son d'El Barriu, y les que mostán indiquepal cuálueste yeson d'El BarriuCampu. NosHai mapesque vieyosdicir detamién laque, Diputaciónnos Provincialllibros veníay mapes vieyos, apaez como capital del conceyu, "Arrobio" o "Arrobio del Campo", y ello yeraye porque ye nel barriu d'El Campu conocíu como L'Arrobiu onde ta la Casa Conceyu.
 
El Campu ta a 58 kms. d'Uviéu, y ye un pueblu con bien de casones llabriegues y cases rurales curioses que-y dan una imaxe típica de pueblín del interior... un pueblín que ye villa, porque pa eso tien, alredor de la plaza l'ayuntamientu, cais y caleyes d'aspectu más urbanu, y delles cases indianes que fain que'l conxuntu seya bien fachendosu... Allí se concentren los servicios y el comerciu del conceyu: hai bancos, ambulatoriu, gasolinera, farmacia y dellos chigres y tiendes, amás de dellos establecimientos de turismu rural. y del Centru d'Interpretación del [[Parque Natural de Redes]].
 
Dientro del so '''patrimoniu monumental''' destaquen:
* La Casa’l Pandu. Del [[sieglu XVI]], con mampostería pintada en blancu nes sos muries y sillares nes esquines y nos vanos. Ye de planta rectangular, adaptada a lo pindio del terrenu, y tien corredor de madera na planta alta.
* La Lastra. Casona del [[sieglu XVIII]], restaurada en [[1993]] pa facer un hotel. Ta na entrada’l pueblu, nel barriu del mesmu nome, y tien unes vistes perguapes de tou el valle. Tien planta cuadrada, con dos plantes y bufarda, y un cuerpo rectangular añadíu dempués de la so construcción orixinal. Consérvase tamién, nel xardín qu’arrodia la casa, el antiguu llavaderu.
* La Casa la Torre. La que puede vese anguaño ta construyida nel sieglu XX, y caltién el nome de la que había allí enantes, d’orixe medieval (de la dómina d'Alfonso VI), que foi derribada en 1916. Güei vemos una casona indiana, de planta cuadrada y tres pisos, d’estilu modernista. Xunto d’ella s’alcuentra la capiella de San Cosme, del sieglu XV y d’estilu popular, que tien un valiosu retablu nel interior. Según dellos autores, yera la casa de los Caso, qu'emparentaron cola familia Bernaldo de Quirós nel [[sieglu XII]].
* El puente romanu. Ta a un quilómetru del pueblu, en direición a Tarna, y pertenez a una calzada que, dende Villaviciosa y pasando por [[Santolaya (Cabranes)| Santolaya de Cabranes]], [[L'Infiestu]] y Gobezanes, llegaba a El Campu y siguía dempués pa [[Tarna]], [[Boñar]] y [[Llión (ciudá)|Llión]]. Llamada ''Camín Real'', foi usada na Edá Media pa que los monxos y recaudadores llevaran les rentes de les tierres que'l monesteriu de [[Sahagún]] (Llión) tenía na zona. Nesa ruta hebo tamién, na Collada Moñu (a les afueres d'El Campu, saliendo pela AS-254 en direición a L'Infiestu), una lleprosería dende'l sieglu XIII.
 
 
Hai que falar tamién de los dos productos más famosos del conceyu, qu'anguaño se producen na so capital. El primeru son los Suspiros del Nalón, unes galletes feches con mantega, untu, farina, güevos y azúcar, típiques de la zona. Nos años 70 Nicanor Caballín entamó a fabricalos nuna confitería que tenía nel pueblu de [[Coballes]]. La pastelería taba no qu'anguaño ye'l final del banzáu de [[Tañes]] (entá pueden vese los sos cimientos, a la vera la ponte vieya, cuando ta'l banzáu a medies d'agua), a la vera'l [[ríu Nalón|Nalón]], polo que tuvo que mudase pa otru sitiu cuando ficieron el pantanu nos años 80. En 1984 abrió la pastelería n'El Campu, y allí sigue.
Línea 35 ⟶ 53:
''que non la quiero coyana''<br>
</center>
 
 
==Enllaces esternos==
{{ast}} {{es}} {{en}} {{fr}} [http://www.redmeda.com/modules.php?op=modload&name=PagEd&file=index&topic_id=0&page_id=105 Muséu de la Madera de Casu]
 
{{Parroquies de Casu}}