Diferencies ente revisiones de «Reinu d'Exiptu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
m iguo testu: #\b(re(l))(ación|aciones)\b#ui => $1$2$3
Llinia 79:
Un grupu conocíu como la [[Wafd]] asistió a la [[Conferencia de Paz de París de 1919]] pa esixir la independencia d'Exiptu. Incluyíu'l líder del grupu políticu, [[Saad Zaghlul]], que más tarde se convertiría en Primer Ministru. Cuando'l grupu foi deteníu y deportáu a la islla de [[Malta]], producióse un gran llevantamientu n'Exiptu.
 
De marzu a abril de 1919, hubo manifestaciones en masa que se convirtieron en llevantamientos. Esto ye conocíu n'Exiptu como la Primer Revolución. La represión Británica anti colonial de los disturbios llevaron a la muerte d'unes 800 persones. En payares de 1919, la misión Milner foi unviada a Exiptu polos británicu pa tratar de resolver la situación. En 1920, Lord Milner presentó'l so informe a Lord Curzon, el Secretariu de RelacionesRellaciones Esteriores británicu, este encamentaba que'l protectoráu tenía de ser sustituyíu por un tratáu d'alianza. Como resultáu d'ello, Curzon tuvo d'alcuerdu en recibir una misión empobinada pol exipciu Zaghlul y Pasha Adli p'aldericar les propuestes. La misión llegó a Londres en xunu de 1920 y l'alcuerdu concluyir n'agostu de 1920. En febreru de 1921 el [[Parllamentu británicu]] aprobó l'alcuerdu y pidióse-y a Exiptu qu'unvie una misión a Londres con plenos poderes p'alcordar un tratáu definitivu. Adli Pasha dirixó esta misión, que llegó en xunu de 1921. Sicasí, el Dominiu de delegaos na [[Conferencia Imperial]] de 1921 destacó la importancia de caltener el control sobre la zona de la Canal de Suez y Curzon nun pudo persuadir a los sos colegues del Gabinete de tar d'alcuerdu a los términos que Adli Pasha taba dispuestu a aceptar. La misión tornó a Exiptu anoxada.
 
N'avientu de 1921, les autoridaes britániques en [[El Cairu]] impunxeron una llei marcial y volvieron deportar a Zaghlul. Les Manifestaciones llevaron de nuevu a la violencia. En deferencia al creciente nacionalismu y por suxerencia del Altu Comisionado, Allenby, el Reinu Xuníu declaró unilateralmente la independencia d'Exiptu en 1922, la supresión del protectoráu y l'establecimientu d'un estáu independiente, el Reinu d'Exiptu. [[Sarwat Pasha]] convertir en [[primer ministru]]. La influencia británica, sicasí, siguió apoderando la vida política d'Exiptu y fomentó les reformes fiscales, alministratives y gubernamentales. Gran Bretaña caltuvo'l control de la proteición esterior de la Zona de la Canal, Sudán y Exiptu.