Diferencies ente revisiones de «Impuestu sobre la renta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: class="wikitable" => {{tablaguapa}}
m iguo testu: indirectos|indirectes => indireutos|indireutes
Llinia 61:
{{AP|Impuestu sobre la renta (Méxicu)}}
 
En Méxicu, el gobiernu federal ta facultáu pa establecer impuestos direutos ya indirectosindireutos, según la [[Constitución de los Estaos Xuníos Mexicanos]], que'l so artículu 31 Fraición IV diz, a la lletra: "... contribuyir a los gastos públicos, asina de la Federación como del Distritu Federal o del estáu y Conceyu en que moren de la manera proporcional y equitativa que dispongan les lleis.”<ref>[http://web.archive.org/web/http://www.diputados.gob.mx/LeyesBiblio/pdf/8.pdf Códigu Fiscal de la Federación de Méxicu]</ref><ref>[http://web.archive.org/web/http://www.diputados.gob.mx/LeyesBiblio/pdf/82.pdf Llei del Impuestu sobre la Renta de Méxicu]</ref>
 
Los impuestos direutos aplicar de forma direuta a la riqueza de les persones, principalmente a los sos ingresos o signos de riqueza como la propiedá d'automóviles o cases. L'impuestu direutu más importante ye l'impuestu sobre la renta (ISR). Tien De reparase qu'esti impuestu ye una estraición a los ingresos de les empreses y de los particulares.
En contrapartida, los impuestos indirectosindireutos afecten patrimonialmente a persones distintes del contribuyente (aquél que lu paga al fiscu). N'otros términos, el contribuyente qu'ayena bienes o empresta servicios, tresllada la carga del impuestu a quien los adquieren o reciben. Dientro d'estos atopen l'impuestu al valor agregáu (IVA, impuestu al consumu de les persones y empreses) y l'[[impuestos sobre consumos específicos|impuestu especial sobre producción y servicios]] (IEPS, impuestu a gasolines, alcoholes y tabacos). Por casu, el IVA grava los actos y actividaes nel territoriu mexicanu y xenérase cada vez que mercamos dalgún productu (con delles esceiciones). Magar la principal función de los impuestos ye aprovir d'ingresos al gobiernu pa sufragar el gastu públicu, pueden tener tamién otres finalidaes pol so impautu nos precios de los productos. Por casu, pueden aplicase aranceles a les mercancíes importaes pa protexer a los productores nacionales, o pa menguar el consumu de dalgún productu, como les bébores alcohóliques o'l tabacu.
 
Esti impuestu ye añal y como tal pagar al términu del exerciciu fiscal (un periodu de 12 meses) sicasí realícense pagos provisionales mensuales a cuenta del impuestu añal.