Diferencies ente revisiones de «Izurtza»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: esactamente => esautamente
m Estilu habitual na nuesa wiki
Llinia 12:
 
=== Composición ===
[[ArchivuFicheru:Izurtza Goienengoa.jpg|thumb|300px|Campa y caserío Goienengoa en Bitaño.]]
 
El conceyu de Izurtza ta compuestu pol nucleu urbanu llinial al pie de la carretera (Elizalde), un polígonu industrial (Lejartza) y por dellos barrios rurales esvalixaos peles fasteres de los montes (Etxano, Ortuzar y Bitaño). Etxano, que tien un pequeñu nucleu estremáu, acueye práuticamente toa partir sur del conceyu, siendo asina'l barriu con más estensión de Izurtza. Estos barrios tán compuestos por agrupaciones de caseríos, ''baserris'' n'[[euskera]], que la so actividá principal ye l'agricultura y la ganadería.
Llinia 58:
Izurza tien dalgunes cases torres reseñables, ente elles la yá nomada de Etxaburu y la de Izurtza o Bekotorre. Tamién hai cuatro ermites amás de la ilesia parroquial.
 
[[ArchivuFicheru:TorreEtxaburu.jpg|thumb|300px|Tore de Etxaburu.]]
* '''Casa torre de Etxaburu'''; d'orixe inciertu, dalgunos atribúyen-y orixe romanu, esta construcción tien les típiques traces de casar torres vizcaines. El so allugamientu sobre un peñón buecu y controlando tou la so redolada da-y relevancia y personalidá. Mandar destruyir [[Enrique IV de Castiella|Enrique IV]] nel contestu de la guerra de bandos y se reedificó nel sieglu XVI por Sancho López de Ibargoen y la so muyer Estibaliz de Etxaburu. L'edificiu ta asitiáu sobre una gran roca y un arcu que dexa un pasu per debaxo del mesmu. Consta de suétanu, planta baxa, primer planta (que ye la residencial) y camarote. Reconstruyir nos años 80 del sieglu XX y reconvirtióse n'albergue xuvenil.