Diferencies ente revisiones de «Migollu espinal»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: sostien,sosten => sostién,sostén
m Estilu habitual na nuesa wiki
Llinia 29:
 
El migollu espinal tien dos cares y dos cantos: una cara anterior, dos cantos llaterales y una cara posterior. La cara anterior na llinia media presenta'l riegu mediu anterior y llinda lateralmente polos riegos colaterales anteriores, que son los oríxenes aparentes de los raigaños nerviosos motores o eferentes de los nervios espinales y qu'amás la dixebra de les cares llaterales. La cara posterior presenta un riegu mediu posterior que s'enllarga por un tabique hasta la sustanza gris central y llinda a los llaos polos riegos colaterales posteriores que correspuenden a los oríxenes aparentes de los raigaños nerviosos sensitives o aferentes de los nervios espinales; ente dambos esiste un riegu llamáu paramediano qu'estremen superficialmente el migollu en dos partes que correspuenden a los fexes de Goll y de Burdach.
[[ArchivuFicheru:Gray663.png|thumb|right|130px|Diagrama del migollu espinal del [[home]] y de la [[muyer]].]]
Presenta dos engrosamientos, unu cervical y otru lumbosacro:
* 'C4' a 'T1' '''intumescencia cervical''': esti engrosamiento deber a los raigaños de nervios que van tresmitir sensibilidá y aición motora escontra y dende los miembros cimeros (brazu, antebrazu y mano).
Llinia 41:
 
== Anatomía interna ==
[[ArchivuFicheru:Medulla spinalis - Section - Latin.svg|thumb|300px|left|Esquema d'una corte tresversal de migollu espinal.]]
 
Nuna corte tresversal, el migollu conformar por toa'l so llargor y nes sos divisiones una área gris, la '''sustanza gris''' en forma de "H" o camparina nel centru y una '''sustanza blanco''' periférica, al contrariu que nel encéfalu. Los allongamientos posteriores relativamente delgaes que casi algamen el riegu posterior denominar '''estiles posteriores'''; los allongamientos anteriores anches y arrondaes denominar '''estiles anteriores'''. La disposición tridimensional de los estiles anterior y posterior conformen verdaderes columnes que percuerren la medula espinal pa constituyir les columnes grises anterior y posterior. Los estiles posteriores, funcionalmente somatosensitivas, tán formaes por neurones sensitives que reciben los impulsos que lleguen de los raigaños posteriores. Los estiles anteriores, funcionalmente somatomotoras, tán constituyíes por neurones motores que los sos axones salen polos raigaños anteriores. Nos segmentos torácicos y lumbares cimeros esiste una pequeña '''estil llateral''' que remanez de la unión del estil anterior cola posterior y contién neurones viscerales simpátiques. Na parte llateral de la base del estil posterior de los segmentos cervicales superiores ye difícil estremar la llende ente la sustanza gris de la blanca por cuenta de que célules y fibres nervioses atópense entemecíes: ye la '''[[formación reticular]]''' que se continua superiormente como la formación reticular del tueru encefálicu.