Diferencies ente revisiones de «Bual»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo ordinal: ² => ²
m iguo testu: '#\b(arq(u)ite)c(t(a|u|os|es|ura))\b#iu' => $1$2$3
Llinia 193:
*'''El [[palaciu d'Armal]]''', cola típica cadarma de les casonas rurales, planta rectangular, con mampostería y pizarra, tien perpoca decoración.
 
*'''Villa Anita''', en [[Bual (parroquia)|Bual]]. Mandó construyila, en [[1926]], Celestino Martínez, emigrante en [[Cuba]]. La so peculiar estructura, estraña dientro de los subtipos principales de la tipoloxía de les casones d'indianos n'Asturies, débese a que l'indianu mandó-y al arquitectuarquiteutu que-y ficiera una casa como la qu'apaecía nuna postal, seique de los Alpes, qu'él guardara col enfotu de facer una casa igual si volvía pal so llugar de nacencia. A resultes d'ello atopamos güei, nel barriu de La Granxa de Bual, esti xalé d'estilu tirolés. Tien forma de “T”, con trés plantes d'altor, y con un teyáu inclináu enforma. Les fachaes tán recubiertes d'azulexos de cerámica de [[Talavera de la Reina|Talavera]], perdecoraos con motivos figurativos y vexetales na fachada principal. Nel pisu primeru tien un mirador acristalao. El so teyáu ye a dos agües con cubierta de pizarra, con una decoración de madera fecha con cenefes recortaes y calaes nos aleros. Nes puertes y ventanes apaecen arcos de múltiples formes: carpaneles, oxivales, de mediu puntu y hasta n'herradura. L'espaciu interior ta, dende'l puntu de vista decorativu, tan ricu y cuidáu como l'esterior.
 
*'''Antigües Escueles Graduaes''', en Bual, foi promovida como otres obres del conceyu pola "''Sociedad de Instrucción Naturales del Concejo de Boal''", constituyida en [[L'Habana]] (por mor de la bayura d'emigrantes bualeses, que dieran pa esti país, a la gueta de fortuna). Gran edificiu de dos plantes construyíu en piedra, con grandes ventanes y con dos entraes enmarcaes en grandes porches, yá que per un llau entraben les neñes y per otru los neños. Tolos teyaos tienen grandes aleros de madera.