Diferencies ente revisiones de «San Francisco (California)»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
m iguo testu: '#\b(arq(u)ite)c(t(a|u|os|es|ura))\b#iu' => $1$2$3
Llinia 1:
{{Llocalidá}}
'''San Francisco''', oficialmente '''City and County of San Francisco''' y conocíu coloquialmente como '''SF''', '''San Fran''', '''Frisco''', o '''The City''', ye una ciudá del [[estáu]] de [[California]], nos [[Estaos Xuníos d'América]]. Centru cultural, comercial y financieru del norte de California, San Francisco ye, colos sos 883.305 habitantes ([[Oficina del Censu de los Estaos Xuníos|U.S. Census Bureau]], [[2018]]), la cuarta mayor ciudá del estáu y la 15ª mayor de los Estaos Xuníos. Compriende una estensión d'alredor de 121.4 km<sup>2</sup>² del estremu septentrional de la [[península de San Francisco]], na [[Área de la Badea de San Francisco|área de la badea de San Francisco]]; ye la segunda ciudá más densamente poblada del país y el quintu condáu estauxunidense con mayor densidá de población, namái por detrás de cuatro de los cinco ''boroughs'' de la ciudá de [[Nueva York]]. La so área metropolitana ye la 12ª mayor del país por población, con 4,7 millones d'habitantes, y la 4º por productu internu brutu. Forma, con [[San José (California)|San José]], la quinta [[área estadística combinada]] mayor del país, qu'axuntaba en 2018 a 9,67 millones d'habitantes.
 
San Francisco foi fundada el [[29 de xunu]] de [[1776]], el día nel que colonos españoles fundaron el Presidio de San Francisco nel estrechu de Golden Gate, y la misión de San Francisco de Asís a unos kilómetros de distancia. La [[fiebre del oru de California]] de [[1849]] traxo a la ciudá un rápidu crecimientu, que la convirtió na mayor de la Costa Oeste: nel cumal de la so preeminencia, ente [[1870]] y [[1900]], alredor del 25% de la población de California vivía nella. El [[Terremotu de San Francisco de 1906|terremotu]] y posterior incendiu de [[1906]] destruyó trés cuartes partes de la ciudá, pero la reconstrucción foi rápida ya esitosa. Na [[Segunda Guerra Mundial]] foi el puntu d'embarque de la mayoría de los soldaos que colaben pal teatru de operaciones del Pacíficu, y al acabar ella, en [[1945]], fundáronse nella les [[Organización de les Naciones Xuníes|Naciones Xuníes]]. Tres de la guerra la ciudá convirtiose, pol amiestu de dellos factores (inmigración, sudimientu de la contracultura [[hippie]], revolución sexual, movimientu escontra la guerra de Vietnam), nún centru perimportante d'activismu lliberal nos Estaos Xuníos.
 
La ciudá ye un popular destinu turísticu, famosu pola so arquitecturaarquiteutura ecléctica y por llugares como la [[Golden Gate|ponte del Golden Gate]], l'antigua prisión federal d'Alcatraz o los barrios de Fisherman's Wharf o Chinatown, amás de museos como el De Young Museum o el [[Muséu d'Arte Modernu de San Francisco]] (''San Francisco Museum of Modern Art''). Na ciudá tienen la so sé grandes empreses como Levi Strauss & Co., Gap Inc., Fitbit, Salesforce.com, Dropbox, Reddit, Square, Inc., Dolby, Airbnb, Weebly, Pacific Gas and Electric Company, Yelp, Pinterest, Twitter, Uber, Lyft, Mozilla y la [[Fundación Wikimedia]], y delles instituciones educatives de sonadía como la Universidá de San Francisco (''University of San Francisco'', USF), la Universidá de California en San Francisco (''University of California, San Francisco'', UCSF) o la Universidá Estatal de San Francisco (''San Francisco State University'', SFSU).
 
<br />