Diferencies ente revisiones de «Lille»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: '#\b(arq(u)ite)c(t(a|u|os|es|ura))\b#iu' => $1$2$3
m iguo plurales
Llinia 20:
 
==== Lille, ciudá del condáu de Flandes ====
Mientres tola Edá Media, l'actual Lille formó parte del [[condáu de Flandes]], territoriu vasallu del [[Francia Occidental|reinu Franco]], qu'axuntaba les antigües ciudaes romanes d'[[Arrás (Pasu de Calais)|Arres]], [[Cambrai]] y [[Boulogne-sur-Mer|Boulogne]]; ya inclusive aportó a la so capital. Por cuenta de eldel so allugamientu estratéxicu, a la fin de la parte navegable de Deûle, el nucleu de ''L'Isle'' foi adquiriendo importancia comercial, cola construcción d'un puertu fluvial. A partir de 830 y hasta 910, los [[Hrolf Ganger#Invasión de Francia|viquingos]] escalaron les ciudaes de la rexón de Flandes, incluyendo ''L'Isle''. Por esi motivu, los condes de Flandes, soberanos de la ciudá, entamaron la fortificación de la urbe. El primer documentu que menta'l nome actual de ''Lille'' data del añu 1066, nel que tamién se menta la parroquia de Saint-Maurice, la ilesia más antigua de la población. Yá dende l'[[Alta Edá Media]], Lille destacó pola so llarga tradición na artesanía testil. Col establecimientu de la corte de los condes de Flandes, la ciudá adquirió mayor importancia económica y foi esperimentando una mayor crecedera demográfica. En 1144 constituyiríase la parroquia de Saint-Sauveur (San Salvador), que sería l'orixe de la futura catedral de la ciudá.
 
Anque la rexón yera dependiente del reinu de [[Francia]], el condáu de Flandes caltenía, por motivos económicos, venceyos bien próximos con [[Reinu d'Inglaterra|Inglaterra]] y el [[Sacru Imperiu Romanu Xermánicu]]. Por esi motivu, y col fin de caltener la hexemonía en Flandes, el rei francés [[Felipe II de Francia|Felipe II Augusto]] tenía la pretensión d'ocupar la rexón. Por cuenta de los intereses franceses, el rei d'Inglaterra [[Xuan I d'Inglaterra|Juan ensin Tierra]], l'emperador xermánicu [[Otón IV del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu|Otón IV]] y Fernando de Portugal, conde de Flandes Fernando de Portugal (el conde de Flandes) formaron una coalición contra Francia. Felipe II Augusto asedió y ocupó Lille en 1213, y el conflictu remató en 1214 cola victoria francesa na [[batalla de Bouvines]]. La resultancia de la guerra dexó caltener el condáu de Flandes, otra vegada so hexemonía francesa. Mientres el sieglu XIII, Lille algamó los 30.000 habitantes, y la so importancia económica amontóse gracies a la celebración d'un mercáu rexonal, y sobremanera pola puxante industria llocal de paños, qu'atraxo a comerciantes estranxeros procedentes de toa Europa. Esta situación convirtió a la ciudá nun centru acobiciáu tantu per Francia como per Inglaterra, que s'apostaron Lille mientres la [[Guerra de los Cien Años]].
Llinia 36:
A principios de la segunda metá del sieglu XVII, el rei francés [[Lluis XIV]] empecipió una política expansionista escontra'l norte y l'este de Francia. Lluis XIV reclamó'l territoriu de Flandes, en manes españoles, faciendo valir los derechos socesorios de la so esposa [[María Teresa d'Austria]], fía de Felipe IV d'España. Con diches reclamaciones empezaría la [[Guerra de Devolución]] en 1667, que remataría cola ocupación francesa del Condáu de Flandes. El rei francés empezó l'asediu a la ciudá de Lille en 1668, que foi ocupada al cabu de nueve díes de resistencia. Apigurada agora nel reinu francés, Lille pasaría a ser la capital de la Francia septentrional.
 
Por causa de eldel so allugamientu estratéxicu, mui cerca de la frontera colos Países Baxos Españoles, de la so importancia económica, Lluis XIV ordenó fortificala, cuatro meses dempués de conquistala. La xera foi encargada a [[Sébastien -y Prestre]], marqués de [[Vauban]], inxenieru y arquiteutu militar. Vauban reforzó les muralles de la ciudá y dirixó la construcción de la ciudadela de Lille, nel estremu noroccidental de la urbe.
 
So dominiu francés, la ciudá esperimentó un sieglu d'estabilidá económica, magar foi ocupada pol exércitu neerlandés ente 1708 y 1713, dientro del contestu de la [[Guerra de Socesión española|Guerra de Socesión]].
Llinia 53:
[[Ficheru:Bundesarchiv Bild 183-R05147, Frankreich, Lille, nach Kämpfen.jpg|right|thumb|Caballos muertos mientres la invasión de Lille pol exércitu alemán en 1914.]]
 
Por cuenta de eldel so allugamientu nel frente francu-alemán mientres la [[Primer Guerra Mundial]], Lille foi severamente castigada polos bombardeos de los exércitos francés y xermanu. La ciudá foi ocupada rápido polos alemanes, hasta que foi recuperada pol exércitu británicu nel branu de 1918, tres una dura guerra de trincheres.
 
A partir de 1927 el conceyu de Lille va entamar un plan de reestructuración de la ciudá, so l'alcaldía del socialista Roger Salengro. El plan incluyó'l valtamientu de los barrios más desfavorecidos, amás de la construcción de la [[Feria Internacional de Lille]], un puertu fluvial y l'[[aeropuertu de Marcq-en-Baroeul]].