Diferencies ente revisiones de «Salvador Allende»

Contenido eliminado Contenido añadido
m preferencies llingüístiques: local => llocal
m apostrofación: "como el" => "como'l"
Llinia 71:
El [[4 de setiembre]] celebróse la eleición presidencial, nun clima d'orden y tranquilidá, y pasada la medianueche súpose'l resultáu de los comicios: Allende: 36,6% Alessandri: 34,9% Tomic: 27,8%. La confianza de los alessandristes tornóse en miéu a un gobiernu socialista, mientres los allendistas y incluso dellos demócratacristianos salíen a la cai a espresar la so gayola.
 
En [[Washington]], [[Richard Nixon]] ordenó evitar qu'Allende asumiera la presidencia. La [[CIA]] entamó dos planes pa detener la eleición d'Allende nel Congresu (el Congresu debía dirimir ente les dos más altes mayoríes el día [[24 d'ochobre]]), los que seríen conocíos como el'l ''Track One'' y el ''Track Two'':
 
* El ''Track One'' consistía en que'l Congresu elixese a Alessandri; ésti renunciaría y llamaríase a nueves eleiciones en que la derecha sofitaría a Eduardo Frei. El plan ye conocíu tamién como «gambito Frei». El plan nun funcionó. La DC y la UP llegaron a un entendimientu depués del trunfu d'Allende, y revelóse la existencia d'un pactu secretu ente los dos candidatos d'izquierda (Tomic y Allende) nel que cada unu reconocía la victoria del otru si la diferencia yera mayor a los 5.000 votos, y la d'Alessandri sólo si ésti los superaba a los dos por más de 100.000 votos. Finalmente, la [[Democracia Cristiana]] exixó pal so sofitu nel Congresu un estatutu de garantíes constitucionales, qu'aseguraríen qu'Allende nun se saldría de la constitución. El ''Track One'' fracasó, quedando entonces el ''Track Two''