Diferencies ente revisiones de «Socialismu árabe»

Contenido eliminado Contenido añadido
m igües estándares
m apostrofación: "como el" => "como'l"
Llinia 5:
El término de ''socialismo árabe'' alcuñólu [[Michel 'Aflaq]], ún de los fundadores del Partíu Baaz, pa distinguir la so ideoloxía socialista del socialismu [[marxismu|marxista]] y d'otros tipos de [[socialismu]] desendolcaos n'[[Europa]] o n'otros países non occidentales ([[China]], [[XRSS]], ya eso.), y pa destacar la so autenticidá y orixinalidá. P' 'Aflaq, el socialismu árabe yera una consecuencia necesaria de la búsqueda de la unidá y llibertá árabe, pues namái un sistema socialista de propiedá y desendolcu podría superar el legáu social y económicu del [[colonialismu]]. Al mesmo tiempo, refuga con fuercia el [[marxismu]] ortodoxu, pues consideraba que los sos fundamentos materialistes, internacionalistes y ateos adaptabense mal a la situación árabe.
 
Mientres el socialismu árabe abrazaba gran parte del programa económicu y social del socialismu d'estilu soviéticu, los sos diverxentes fundamentos intelectuales y espirituales impusieron dalgunos llímites al so potencial revolucionariu: la propiedá de los [[medios de producción]] sedría nacionalizada, pero ensin cruciar los llímites de valores tradicionales como la propiedá privada y la herencia. Les estructures sociales "primitives" como el'l [[feudalismu]], el [[nomadismu]], el [[tribalismu]] y el faccionalismo relixosu sedríen superaes, pero non al costu de cortar los llazos sociales que constituyíen la unidá árabe.
 
Las manifestaciones económiques más notables del socialismu árabe fueron la [[reforma agraria]] n'[[Exiptu]] (1952), [[Siria]] (1963) ya [[Iraq]] (1970) y la nacionalización de les principales industries y la banca nesos países. N'Exiptu y Siria munchas d'eses polítiques ya fueron reverties. Tuvieron mayor ésitu n'Iraq, hasta l'entamu de la guerra con Irán en 1980.