Diferencies ente revisiones de «Guanta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
m topónimos
Llinia 24:
|población_post =
|distancia = 8
|referencia = PuertuPuerto La Cruz
|xentiliciu = Guanteña, o |prefixu_telefónicu =
0281
Llinia 32:
}}
 
'''Guanta''' ye una llocalidá de [[Venezuela]] allugáu nel noroeste del [[estáu Anzoátegui]] al oriente del país. Tien una población de cerca de 74.015 habitantes. Ye la capital del [[Conceyu Guanta|conceyu homónimu]] y forma parte del [[Área metropolitana de Barcelona (Venezuela)|área metropolitana de Barcelona]] xuntu coles ciudaes de [[Barcelona (Venezuela)|Barcelona]], [[Llechería]] y [[PuertuPuerto La Cruz]]. Presenta una temperatura medio añal de 32 °C.
 
Ta allugáu al nordeste de Anzoátegui, a unos 8 [[km]] de [[PuertuPuerto La Cruz]]. Llinda al norte col [[Mar Caribe]], al sur y al oeste col [[Conceyu Sotillo (Anzoátegui)|Conceyu Sotillo]] y al este parte con el [[Estáu Sucre]]. Tien una área de 67 [[km²]] y una población de 74.015 habitantes (''censu 2001'') y xuntu con Barcelona, PuertuPuerto La Cruz y Llechería, conforma una conurbación de casi 1.200.000 habitantes. Atopar a 14 [[msnm]].
 
Per munchos años el puertu de Guanta foi unu de los más importantes de Venezuela, y salíen los cargamentos de carbón de les mines de Naricual y Capiricual. La badea ye en forma de ferradura, una entrada de 1998 pies d'anchu, protexía por isla a menos de 1 milla de la mariña. La entrada ye fácil y segura, y la badea dexa'l anclaje de barcos grandes peles sos agües fondes.<ref name="CNE">[https://web.archive.org/web/20081012153731/http://www.1911encyclopedia.org/Guanta Guanta. Encyclopaedia Britannica. Edición 1911 (Dominiu Públicu)]</ref> Al pie de los puertos de PuertuPuerto La Cruz (terminal petroleru) y Pertigalete (cementu), Guanta sirve les necesidaes industriales del estáu.
 
== Xeografía ==
Llinia 47:
Cacique Guantar. Por ello ye difícil establecer una fecha esacta de la so fundación yá que la población yá esistía.
 
Yá nos años 1800 sirvió de puertu pola badea de Guanta pa llevar hasta les Antilles los reses que se criaben nos llanos orientales. Ente fines de 1902 y principios de 1903 les marines de guerra del Imperiu Británicu, l'Imperiu Alemán y el Reinu d'Italia bloquiaron les mariñes y puertos de Venezuela esixendo'l pagu inmediatu de les deldes contraíes per Venezuela a les empreses de les sos connacionales.Cola puxanza económica deriváu de la esplotación de petroleu y de gas natural dende [[1930]] empieza a crecer Guanta gracies al cercanu PuertuPuerto La Cruz. Dende entós Guanta pasa a ser el principal puertu mercantil de la rexón. El desenvolvimientu de PuertuPuerto La Cruz reforzó la so
 
crecedera de manera indireuta, tantu qu'en [[1950]] constrúyese una refinería mui cerca del pueblu y del puertu y un añu antes instálase la industria del cementu operarando cerca de la ciudá ayudando entá más a la crecedera de Guanta, al establecer el puertu Pertigalete pa eses esportaciones.