Diferencies ente revisiones de «Saltu de caballu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: técnica => téunica
m iguo testu: '#\b(in|In)?(C|c)orrect(u|os|a|es)\b#u' => '$1$2orreut$3'
Llinia 6:
Les primeres formes del '''saltu de caballu''' fueron inventaes pol alemán [[Friedrich Jahn|Fiedrich Ludwing Jahn]]. L'aparatu representaba un caballu, bien paecíu al [[caballu con arco|caballo con arzones]] namái qu'ensin los arcos; yera conocíu d'antiguo como'l caballu de saltu. El caballu asitiábase, cola so dimensión allargada perpendicular a la carrera de la muyer, y paralelu a la carrera que realizaba l'home. Ésti tipu de caballu de saltu foi utilizáu nos [[Xuegos asOlímpicos]] casi mientres un sieglu, empezando col saltu a caballu masculín nos [[Ximnasia nos Xuegos Olímpicos d'Atenes 1896 – Saltu de potru masculín|primeros xuegos Olímpicos modernos]] y terminando nos [[Xuegos Olímpicos de Sydney 2000|xuegos olímpicos de branu del 2000]].
 
Mientres años culpárase al caballu de saltu de munchos accidentes. En 1988, la ximnasta estauxunidense Julissa Gómez tuvo un accidente nel caballu pol que terminó paralítica. Morrió por causa d'entueyos de les sos mancadures trés años dempués. Mientres el calentamientu nos [[Goodwill Games]] de 1998, el ximnasta chinu Sang Lan cayó del caballu y quedó paralíticu por cuenta de una mancadura nes [[vértebres cervicales]]. Nuna serie de choques cuando'l caballu instalar a un altor bien baxa nos [[Xuegos Olímpicos de Sydney 2000|xuegos olímpicos del 2000]], los ximnastes yá sía que cutíen col cantu fronteru, o teníen malos aterrizaxes por causa de los problemes pol allugamientu incorrectuincorreutu de les sos manes mientres el refugue.
Dempués de los problemes de 1988, 1998 y 2000, la [[Federación Internacional de Ximnasia]] (FIG) revaluó y camudó la forma del aparatu, argumentando per un sitiu mayor seguridá pa los ximnastes y el deséu de facilitar acrobacies de mayor dificultá, pol otru. El [[Campeonatu Mundial de Ximnasia Artística de 2001]] foi la primer competición internacional na que se fixo usu de la nueva “tabla de saltu”, que yera un aparatu fabricáu pola empresa holandesa d'aparatos de ximnasia [[Janssen-Fritsen]] dende mediaos de los años noventa. Cuntaba con una superficie plana, más allargada y encolchonada casi paralela al pisu, que s'inclina gradualmente escontra baxo nel cantu más cercanu al botador, pola so paecencia a una llingua los ximnastes moteyaron asina l'aparatu. Aparentemente ye de dalguna manera más segura que l'antiguu aparatu.
Nel 2007, el ximnasta xuvenil holandés Imke Glas tuvo una seria mancadura dempués d'una cayida nun saltu.