Diferencies ente revisiones de «Jawaharlal Nehru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
m correiciones, replaced: sería → sedría (3)
Llinia 24:
Presidió la introducción de la planificación y el control de la economía del estáu, cola creación de la [[Comisión de Planificación de la India]].
 
Ellaboró ​​el primer Plan Quinquenal en [[1951]], que trazó les inversiones del gobiernu na industria y l'agricultura. Aumentó los impuestos sobre la renta empresarial y antemanóse a una economía mista na que'l gobiernu encargar de les industries estratéxiques que sirven al interés públicu: minería, eletricidá y pesaos, ente que'l restu seríasedría competencia de les empreses privaes.
 
Buscó la redistribución de la tierra y punxo en marcha programes pa construyir canales de riego, preses y espublizar l'usu de fertilizantes p'aumentar la producción agrícola.
Llinia 57:
Ente 1947 y 1950 aprosimao, los territorios de los estaos principescos fueron integraos políticamente na Unión India sol mandatu de Nehru y [[Sardar Patel]]. La mayoría fundir en provincies esistentes, ente qu'otros entamáronse en nueves provincies como: [[Rajputana]], [[Himachal Pradesh]], [[Madhya Bharat]] y [[Vindhya Pradesh]], compuestu por múltiples estaos principescos. Unes poques como: [[Mysore]], [[Hyderabad (India)|Hyderabad]], [[Bhopal]] y [[Estáu de Bilaspur|Bilaspur]], independizáronse.
 
Según la Llei de 1935, caltúvose'l derechu constitucional de la India, n'espera de l'adopción d'una nueva Constitución y cola nueva Constitución de 1950, qu'entró a valir el [[26 de xineru]] de [[1950]], la India convertir nuna república democrática soberana. Nehru declaró que la nueva república seríasedría una "Unión d'Estaos". Nella estremaben trés tipos d'Estaos Xuníos:
# La Parte A, que yeren provincies de la India británica, gobernaes por un gobernador electu y la llexislatura estatal.
# La Parte B yeren antiguos estaos principescos rexíos por un [[rajpramukh]], que solía ser el gobernante d'un Estáu constituyente y un poder lexislativo escoyíu. El rajpramukh foi nomáu pol Presidente de la India.
Llinia 111:
Dende'l principiu, en 1948, tenía grandes ambiciones pa desenvolver esti programa por tar en contra de los países industrializaos y la base d'esti programa foi establecer una capacidá d'armes nucleares de la India como parte de la superioridá rexonal de la India a otros países del sur d'Asia, bien especialmente Paquistán.
 
Foi aclamáu por munchos por trabayar pa distender les tensiones mundiales y l'amenaza de les armes nucleares dempués de la guerra de Corea (1950-1953). Encargar del primer estudiu de los efeutos humanos de les esplosiones nucleares, y fixo campaña ensin fuelgu pola abolición de lo que llamó "estos motores espantibles de destrucción." Él tamién tenía razones pragmátiques pa promover la desnuclearización, por medrana a qu'una carrera armamentista nuclear conduxera a un escesu de militarización que seríasedría inasequible pa los países en desenvolvimientu como'l suyu.
 
En 1953, ordenó la detención del Kashmiri políticu Sheikh Abdullah , a quien sofitara primeramente y que yera sospechosu d'allugar ambiciones separatistes; Bakshi Ghulam Mohammad reemplazar.