Diferencies ente revisiones de «Nikolái Karamzín»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
m [Bot] Reemplazu de testu (-Alejandro +Alexandru)
Llinia 3:
 
== Vida ==
Nació nel senu d'una familia noble, procedente del príncipe tártaru conversu Kará-Murzá. El so padre foi un oficial del exércitu rusu. Cursó estudios primarios con tutores y profesores particulares; en San Petersburgu conoció al poeta Iván Dmítriev y dende los catorce años estudió nel colexu alemán del profesor [[Schaden]], en [[Moscú]]. Empecipió la carrera militar, pero abandonar apenes trescurríu un añu. Participó viviegamente na vida social y cultural de Moscú frecuentando les [[conxusta|conxustes]] de [[Nikolái Novikov]], eruditu y masón que quitaba ente la intelectualidá rusa de fines del XVIII. Viaxó en 1789 per Alemaña, Francia, Suiza ya Inglaterra. Collaboró asiduamente en delles revistes lliteraries y editó otres como ''La Revista Moscovita'' y ''El Noticieru d'Europa''. Amigu personal del zar [[AlejandroAlexandru I de Rusia|AlejandroAlexandru I]], foi almiráu y respetáu y apináu d'honores y pagos. Introdució la sensibilidá prerromántica nes lletres ruses con ''Cartes d'un viaxeru rusu'' (1791-1792), llabraes sobre'l modelu de [[Laurence Sterne]] y el so ''[[Viaxe sentimental]]''; ''La probe Lisa'' (1792) y ''Julia'' (1796). En 1802 y 1803 editó la revista ''El Mensaxeru Européu'' (Véstnik Evropy). Nomáu historiógrafu del zar (1803), trabayó hasta la so muerte nuna ''Historia del Estáu Rusu'' (''История государства Российского'', 1816-1826). Morrió de [[tuberculosis]] y los sos restos reposen nel campusantu del [[Monasteriu d'AlejandroAlexandru Nevski]], en [[San Petersburgu]].
 
== Obra ==
Llinia 12:
Como poeta, Karamzín ta representáu por un curtiu númberu de pieces y delles balaes: ''Raísa'', ''El conde Guerinos'' y un poema épicu inacabado, ''Iliá de Múrom''. Sicasí, representen una clara meyora tocantes a que se dixebren de los xéneros lliterarios propios del Neoclasicismu, como fueron la [[oda]] y la [[sátira]].
 
Pero la so faceta más importante ye como historiador. Dende 1803 consagrar a la investigación histórica con métodu rigorosu y el zar [[AlejandroAlexandru I de Rusia|AlejandroAlexandru I]] nomar historiógrafu oficial, concedió-y una pensión de 2.000 rublos al añu y dexó-y l'accesu direutu a tolos archivos. En 1818 presentó al zar los primeres 8 tomos del so monumental ''Historia del Estáu Rusu'', concebida según el modelu qu'ufiertaba la obra del historiador británicu [[Edward Gibbon]].
 
Esto valió-y un reconomiento enorme, títulos, honores, el nomamientu de [[caballeru de primera clase de la Orde de Santa Ana]] y 60.000 rublos. Cuatro años más tarde publicó otros 4 tomos, concluyendo d'esa manera la so obra capital.