Diferencies ente revisiones de «Holodomor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: del Perú => de Perú
m [Bot] Reemplazu de testu (-Alejandro +Alexandru)
Llinia 43:
El procesu de coleutivización de l'agricultura foi una decisión del [[Comité Central del Partíu Comunista de la Xunión Soviética]] tomada n'avientu de [[1929]].
 
La coleutivización foi una verdadera guerra declarada pol Estáu contra'l modelu rural tradicional. El llabradores, el 82% de la población soviética, fueron obligaos a apurrir los sos medios de producción a la coleutivización, que les sos pautes de producción afitar les autoridaes centrales. La mayoría de los llabradores entá s'atopaben en réxime de servidume, trabayando pa los [[kulak|kuláks]], pequeños llabradores a los que'l zar [[AlejandroAlexandru I de Rusia]] había [[Reforma emancipadora de 1861 en Rusia|desafiáu apurriendo tierres]]. Pa la so execución, los funcionarios miembros del partíu comunista que taben presentes nos campos fueron sofitaos por brigaes d'activistes provenientes de centros industriales.
 
La respuesta de los kuláks foi munches vegaes violento y desesperao, habiendo numberoses manifestaciones, revueltes y disturbios per tol país. La [[OGPU]] rexistró más de 14.000 casos. Como respuesta a la coleutivización, los kuláks sacrificaron a más de 18 millones de caballos, más de la metá de los esistentes en tol país{{cita riquida}}.